El personal del Bicing continua amb les jornades de vaga anunciades per a aquest juliol. Tot i que les estacions estan operatives, el transport, la distribució i el manteniment de bicicletes, així com de les estacions de servei, no funcionen durant les aturades. Una de les principals conseqüències és l’acumulació de bicicletes en determinades estacions.
Aquest dissabte, per exemple, els usuaris han tingut moltes dificultats per estacionar de nou la bicicleta al centre. “He anat a fins a sis parades diferents i no he trobat lloc on deixar la bici”, es queixa un ciclista. Segons fonts de l’empresa, les zones més afectades al matí per la falta de regulació són les zones de platja, el Poblenou i la plaça de Catalunya. En canvi, a les tardes són l’avinguda del Paral·lel, la rambla del Raval, l’Arc de Triomf i a l’estació de França.
Ara mateix @bicing col·lapsat 3e dia #VagaBicing Sous esclavistes entre 700€ i 950€ i condicions de treball deprobables @clearchannelES pic.twitter.com/ck8kH3i0cF
— CGT Barcelona (@CGTBarcelona) 15 de juliol de 2017
L’aplicació mòbil, fonamental
Altres usuaris habituals del Bicing han assegurat que el tercer dia de vaga no els ha agafat per sorpresa: tal com recomanen els responsables del servei, han consultat l’aplicació mòbil per conèixer el percentatge d’ús de les estacions de bicicletes. És el cas de la Blanca: ella i la seva parella han estat més de 20 minuts fent voltes per la Barceloneta buscant un forat; quan han vist a l’aplicació que quedava un lloc buit a la parada 39 (al passeig de Joan de Borbó), s’hi han dirigit i hi han aparcat.
La CGT, el sindicat que ha convocat les aturades, ha xifrat el seguiment d’aquest dissabte -tant al matí com a la tarda- en un 100%.
La #VagaBicing no para al cap de setmana.
100% de seguiment avui dissabte el 3e dia de #HuelgaBicing SOLIDARITAT no facis servir @bicing pic.twitter.com/oSbQTpJCcN— CGT Barcelona (@CGTBarcelona) 15 de juliol de 2017
La mobilització té dues reivindicacions bàsiques: un augment del sou i una millora en la prevenció dels riscos laborals. Des de la CGT, denuncien que els treballadors cobren un sou d’entre 700 i 950 euros des que es va posar en marxa el servei fa 10 anys, un salari insuficient que consideren que no reconeix l’esforç que requereix la feina, ja que cada treballador ha de carregar o descarregar a pols cada dia unes 200 bicicletes d’uns 25 quilos.
La vaga es repeteix cada dia fins al 31 de juliol, excepte els dimarts i els dijous. Entre setmana, els treballadors fan tres aturades de quatre hores repartides de 8 a 12 h, de 16 a 20 h i de 23 a 3 h. Els dissabtes seran de 7 a 11 h i de 16 a 20 h, i els diumenges, de la mitjanit a les 4 h, coincidint amb les franges de més demanda.
Durant les aturades, els treballadors també han fet visible el seu malestar concentrant-se davant l’Ajuntament com a senyal de protesta.