Cañas ha explicat que TMB ha d’atendre la retribució dels treballadors, però també “hem de comprar trens, mantenir les instal·lacions en correcte estat i això suposa un cost. Posar tots els diners només en una d’aquestes coses és posar en risc la qualitat del servei”. Per això, ha reiterat que no hi haurà més ofertes per part de l’empresa i deixa en mans del govern català la solució del conflicte. En ser preguntat sobre si l’arbitratge forçós seria ara l’única sortida, Cañas ha dit que “hem traslladat al departament de mediació de la Generalitat on està el nostre posicionament” i “entenc que les administracions ho tindran en compte i trobaran la solució més eficient”.

“L’acord del 2016 està suspès amb totes les conseqüències que això pot tenir”

En relació amb l’últim moviment de l’empresa -que ha retirat un increment de sou que havia donat als treballadors com a al·licient per acostar posicions-, el conseller delegat de TMB ha dit que el pacte a què havien arribat el 2016 ha quedat en l’aire. En ser preguntat si això afectaria també la plantilla, Cañas ha dit que “l’acord està suspès amb totes les conseqüències que això pot tenir”. Tot i això, ha assegurat que “encara hi ha marge” i “que per temes de plantilla estem més condicionats per la Llei de pressupostos generals de l’Estat que no pels acords que tenim amb els treballadors”.