Les principals conseqüències durant els dies de vaga són l’acumulació de bicicletes a les estacions de la zona baixa de la ciutat i la manca de vehicles a la zona alta. Això és degut a la tendència majoritària dels desplaçaments per part dels usuaris. Els reposadors no treballen durant les aturades i, per tant, no es podrà revertir aquesta tendència. És per això que el servei del Bicing recomana consultar el mapa de l’aplicació per saber si hi haurà vehicles a l’estació d’inici i espai lliure a la de destinació.

Tampoc no treballen els mecànics, de manera que no es reparen ni les estacions ni les bicicletes avariades. Els serveis que sí que funcionen són l’aplicació del Bicing i l’atenció per a incidències, telefònicament, per correu electrònic i també la presencial, a les oficines del servei, així com les xarxes socials.

Els treballadors del sistema públic de bicicletes reivindiquen millores salarials i de condicions de treball. 10 anys després de la posada en funcionament del servei, el canvi de contracte empresarial no els millora la situació i demanen un conveni col·lectiu que els empari davant d’un nou concurs públic per gestionar el Bicing. Per això faran aturades parcials cada dia fins al 31 de juliol excepte els dimarts i els dijous.

Segona concentració del comitè d’empresa davant l’Ajuntament

Els treballadors del Bicing s’han concentrat davant l’Ajuntament en la segona jornada de vaga del servei per reclamar millores en les seves condicions de treball. El president del comitè d’empresa, José Manuel Pelayo, retreu a l’empresa el baix sou dels operaris, que, diuen, se situa entre els 700 i els 950 euros mensuals. Aquestes xifres, segons Pelayo, no han variat en els 10 anys de servei.

El sindicat critica que encara no hi hagi hagut cap intent d’acostament per part de l’empresa ni l’Ajuntament, però vaticina que aviat s’iniciaran els primers contactes per posar remei a les aturades.