Ha passat el Nadal i, tot i l'avís fa un mes de la possible desaparició, la parada de taxis de la plaça de Catalunya amb la Rambla continua en funcionament. La problemàtica residia en el fet que era freqüent veure-hi més taxis estacionats del compte, i això complicava la circulació i provocava queixes de l'aparcament subterrani situat al costat. Aquesta tarda, però, la situació ha estat diferent. Els taxistes han respectat les places establertes per llei. En són quatre, una més que abans. Tot i la millora, alguns dels professionals, no n'estan del tot satisfets. "Deberían poner más plazas porque, sobretodo en esta parte que es el principio de la Rambla, aquí es donde más taxis se piden." "Cabemos muy pocos coches y ésta es una parada que funciona bastante bien y necesitaríamos un poco más". Es tracta d'una de les parades més antigues de la ciutat que, a més, és de les més rendibles per al sector del taxi. "Es una parada central de Barcelona, es como un corazón de Barcelona." La intenció municipal era traslladar la parada aquí, a l'altra vorera de la plaça, entre els carrers de Pelai i Vergara. Al final, aquesta parada es farà igualment. S'hi crearan set places. La que no es farà és una tercera parada situada al carrer de Pelai, tot i l'oferta de l'Ajuntament de col·locar-hi set places més. El sector del taxi l'ha rebutjada.

És una de les parades de taxis més antigues de la ciutat i també de les més rendibles per a qualsevol taxista que s’hi atura, perquè de seguida hi agafa passatge. Per això sempre s’hi acumulen més dels que legalment hi hauria d’haver, tenint en compte que fins ara només hi havia tres places previstes. Quan la Guàrdia Urbana no ho impedeix, els taxis s’hi van aturant, encara que sigui en doble o triple fila, i dificulten la circulació i -sobretot- l’accés d’altres vehicles al pàrquing soterrat de la plaça de Catalunya, que té l’entrada principal just a continuació.

Per posar fi a aquest problema, l’Ajuntament estava estudiant la possibilitat de traslladar la parada a un altre cantó de la plaça, bastant proper: l’actual zona de càrrega i descàrrega ubicada entre el carrers de Pelai i Bergara, just davant la terrassa del Cafè Zurich. Finalment, aquesta segona parada es farà, però sense suprimir la primera. Els taxistes s’hi han negat i l’Ajuntament no només ha cedit a la seva demanda sinó que ha ampliat de tres a quatre la capacitat normativa de la parada més propera a la Rambla. Tot en el marc d’un acord pel qual els taxistes es comprometen a no aturar-se en aquesta parada si ja hi ha aquests quatre vehicles.

A més, properament, tindran una alternativa: la nova parada de davant del Zurich, amb capacitat per a set taxis. L’Ajuntament també els havia ofert fer-ne una tercera de set places a l’altra banda del carrer de Pelai, just abans del desviament cap a la Rambla, però els taxistes ho han rebutjat perquè han considerat que no valia la pena.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, artífex d’aquest acord, també havia volgut eliminar temps enrere la parada de taxis que hi ha a l’altre extrem de la part de baix de la plaça de Catalunya, a tocar de l’avinguda del Portal de l’Àngel. En aquest cas, el regidor també va acabar renunciant a fer-ho a canvi del compromís dels taxistes de deixar d’aturar-s’hi per sobre de les possibilitats de la parada (set taxis). Un compromís que, fins ara, no s’ha complert gaire, perquè aquí també és habitual trobar taxis en doble fila esperant que els arribi el torn per recollir viatgers que s’hi acosten des del Portal de l’Àngel o el carrer de Fontanella.