Segons denuncien, l’Ajuntament encara no ha respost a la carta que la plataforma va entregar al consistori, en mà, dilluns després del tall de carrers al Poblenou, en la primera de les accions que duen a terme aquests dies. En aquest sentit, el portaveu de l’entitat, Jordi Campins, afirma que “volem parlar-ne amb l’Ajuntament, però no hi confiem veient la dinàmica d’aquests dies“.  La missiva constava de nou reivindicacions, de les quals, Campins considera dues com a “propostes de mínims“. I són, explica, les de “reobrir al trànsit el carrer dels Almogàvers“, en considerar-lo “una artèria important per al barri amb el carrer de Pere IV”; a banda de “recuperar el trànsit rectilini a la resta dels carrers” tal com preveia la trama Cerdà. La Plataforma d’Afectats per la Superilla del Poblenou recorda que un dels efectes col·laterals de la reordenació del trànsit en les condicions és que “la superilla ha suposat un augment de la congestió i més contaminació“. Des de la implantació d’aquest model circulatori al Poblenou, la plataforma ha mantingut converses amb el consistori i amb altres grups municipals, però “no s’ha assolit cap de les reclamacions fonamentals“. Una altra de les reivindicacions del col·lectiu és donar ús a la plaça de Dolors Piera, que “és al centre de la superilla i està abandonada des de fa molts anys”.

Més mobilitzacions

La plataforma ha anunciat més mobilitzacions, i seran com les d’aquesta setmana: un tall del trànsit dilluns 23 a la cruïlla dels carrers de Tànger i de la Llacuna, a les 7.45 h; i un altre el proper dijous 26 a la cruïlla dels carrers de Pallars i de Badajoz, a les 19 h.

Les superilles arriben per quedar-se

Res no fa pensar que la superilla del Poblenou serà eliminada, tot el contrari. Al marge de les veus favorables que hi ha a la ciutat per mantenir aquest model viari al barri, com la del Col·lectiu Superilla Poblenou, la posició municipal és clara: “Continuarem treballant en el que és el nostre objectiu i en el que creiem que el projecte i el programa de les superilles s’inscriu, que és fer una ciutat més pacificada, saludable”, va explicar aquest dilluns la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. I és que la previsió del consistori és implantar més superilles als barris de Sant Antoni, l’Esquerra de l’Eixample, el Camp d’en Grassot i Horta. Segons els partits de l’oposició, però, “consensuades amb els veïns”.