Les obres per construir el túnel viari de la plaça de les Glòries, que passaran per sota les tres galeries tren i metro que travessen la plaça, afectaran durant tot el període de Nadal i fins al 5 gener el pas de les línies R3 i R4 de Rodalies per aquest punt. El tall afectarà 60.000 usuaris al dia, segons dades de Rodalies de Catalunya.
Entre el 21 de desembre i el 5 gener els trens no s’aturaran a l’estació de la Sagrera i, en el cas de l’R4 Sud, la línia es desviarà cap a Badalona i farà parada al Clot. Pel que fa a l’R12, es desviarà per passeig de Gràcia. Les tasques se centraran ara en la col·locació de 46 bigues de reforç al llarg de 50 metres dels túnels ferroviaris de l’R3 i l’R4, que suposaran la interrupció de la circulació durant 16 dies perquè els treballs obliguen a retirar la catenària.
Autobús llançadora i reforç de l’L1
Pel que fa a la resta d’obres, ja s’ha reforçat el túnel de l’R2 i, paral·lelament, es treballa en el reforç del túnel de l’L1 de metro, que no interromprà la circulació, sinó al contrari, durant les properes setmanes es reforçarà el servei d’aquesta línia, que és pràcticament paral·lela a la via ferroviària, per absorbir els usuaris de Rodalies afectats pel tall. A més, des de Sant Andreu Arenal i fins al Clot s’activarà un autobús llançadora durant les hores punta, de 6 h a 10 h i de 16 h a 20 h, que farà parada a la Sagrera.
Els viatgers, ben informats
Aquest dissabte, la major part dels usuaris tenien coneixement del tall i pràcticament tots han optat pel metro, que fa un recorregut molt similar al del tren. De fet, el suburbà ha estat l’alternativa més utilitzada enfront de l’autobús llançadora, que de mitjana només ha tingut 10 usuaris per viatge. Però tot i que de moment l’utilitza poca gent, l’Ajuntament ha decidit posar-lo en marxa perquè redueix el temps de trajecte i evita haver de baixar escales als usuaris que viatgen amb cotxets, cadires de rodes o carretons. Segons dades de la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, a l’estació de Fabra i Puig s’hi han registrat un 140 % més de validacions i, de fet, les andanes estaven força plenes.