La síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà, ha fet pública la queixa d’una ciutadana que assegura que la línia D20 —que connecta el passeig Marítim amb la plaça d’Ernest Lluch a través de l’avinguda del Paral·lel— va molt plena durant les hores punta del dia i que no pot absorbir la quantitat de passatgers que la utilitzen. La usuària explica que fa ús de la línia dos cops al dia: a les 8.30 h i també a les 18.15 h. La dona critica que els serveis es cobreixen amb autobusos normals i no amb vehicles dobles, i ha suggerit a l’empresa que seria convenient utilitzar autobusos més grans.
Arran de la queixa, Assumpció Vilà ha demanat a TMB que revisi la capacitat d’aquesta línia i, si cal, que faci algun canvi.
La resposta de TMB a la usuària
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha respost que “utilitza els recursos de què disposa i adapta l’oferta del servei a la demanda”. Afegeix que fa estudis periòdics per conèixer l’ús i els hàbits de cada línia.
La resposta de TMB a la síndica
TMB ha contestat a la sindicatura que la D20 no és una de les línies que tenen més ocupació. L’empresa defensa que en aquesta línia es combinen busos normals i articulats (dobles) durant els caps de setmana i els festius. Tot i això, admet que hi ha “problemes de passatge”.
Enric Cañas, conseller delegat de TMB, ha assegurat que aquesta línia s’hauria d’haver dotat, des que es va posar en marxa, d’autobusos dobles. Cañas ha afirmat que quan hi hagi pressupost es compraran més vehicles articulats.
Maria Assumpció Vilà considera que la D20 és una línia que té unes oscil·lacions de passatge força importants perquè a l’estiu porta molts usuaris cap a la platja, i l’ús és també diferent els caps de setmana i festius. Vilà ha alertat que no és la primera vegada que l’entitat rep una crítica per la freqüència de pas i el volum dels passatgers que s’encabeixen als autobusos.
Vilà ha conclòs que TMB “no ha estat prou efectiva ni eficient a l’hora de donar resposta a la persona que ha interposat la queixa”.
La D20 ja va incrementar la freqüència de pas l’estiu del 2017
La línia D20 ja ha modificat en algunes ocasions les freqüències de pas per absorbir un augment de la demanda, sobretot quan arriba l’estiu perquè la línia passa per la Barceloneta. Durant els mesos estivals, la D20 també va incorporar autobusos articulats.