Segons els sindicats, s’ha trobat pintura amb amiant (bituminosa) a alguns vagons de les línies 1 i 3, ja no només a la part de sota dels combois, com s’havia dit fins ara, sinó també a altres punts de l’interior del xassís, de l’estructura. Cal recalcar que no és a la part que entra en contacte directe amb el passatge, sinó darrere les parets, a l’interior de l’estructura del vagó com, per exemple, dins de les capses que hi ha sota les cadires d’alguns d’aquests trens més antics, les sèries 3000 i 4000. Segons els representants sindicals, de moment s’han localitzat 33 vagons en aquesta situació.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”TMB troba amiant en 38 de 109 vehicles del metro inspeccionats” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/societat/amiant-metro-tmb-mesures/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Aquesta nova troballa d’amiant en aquests combois més antics de les línies 1 i 3 reforça la petició dels sindicats que aquests trens quedin fora de la circulació. TMB va explicar aquest dimarts que no pensava retirar-los perquè la pintura bituminosa que s’ha detectat no allibera fibres i, per tant, diuen, no és perillosa. L’empresa va recordar, a més, que els combois de les sèries 3000 i 4000 s’acosten al final de la seva vida útil. Això vol dir que en un període d’entre tres i quatre anys seran substituïts.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Els sindicats de metro alerten que s’ha trobat amiant també al xassís d’alguns combois” style=”flat” shape=”square” color=”inverse” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/societat/amiant-xassis-metro-sindicats/|||” css=”.vc_custom_1540210391676{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

També podria haver-hi amiant en una peça del convertidor

Els sindicats també han informat que sospiten que hi podria haver amiant en unes volanderes dels convertidors estàtics dels combois de les sèries 3000 i 4000. Han demanat a TMB que les revisin perquè a Madrid es va detectar que en tenien. Això els preocupa especialment, expliquen, perquè es tracta d’un component que pot haver estat manipulat en tasques de manteniment.

543 treballadors en actiu i 180 jubilats s’haurien exposat a l’amiant

En una reunió aquest divendres amb representants de l’empresa, expliquen els sindicats, la direcció del metro els ha reconegut que calculen que un total de 543 treballadors en actiu i 180 jubilats han pogut dur a terme treballs en què hagin entrat en contacte amb amiant. Tots aquests treballadors podran fer-se un TAC d’alta resolució, a càrrec de l’empresa, per comprovar que no tenen problemes de salut relacionats amb aquesta exposició.