L’increment de patinets elèctrics i vehicles similars per desplaçar-se per la ciutat ja és un fet. Només cal sortir al carrer i observar una estona un dels carrils bici per constatar que molts dels usuaris, a banda de ciclistes, són conductors de patinets.

L’augment del seu ús ha obligat a intensificar els controls de la Guàrdia Urbana per assegurar que es compleix la normativa. Entre gener i setembre del 2018, l’Ajuntament va comptabilitzar 1.163 sancions a vehicles de mobilitat personal individuals. Gairebé la meitat de les multes (504) van ser per circulació de risc com, per exemple, saltar-se un semàfor en vermell.

L’Estat vol exigir assegurances per als patinets elèctrics

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va anunciar dijous passat la voluntat de l’Estat de modificar el reglament de circulació per adaptar-lo als nous vehicles elèctrics, com els patinets. Grande-Marlaska considera que cal obligar els conductors a tenir una assegurança per cobrir una víctima de qualsevol sinistre causat per un patinet elèctric.

Ho ha dit després de l’accident d’aquesta setmana a Sabadell, en què una dona de 39 anys que anava en patinet elèctric va morir atropellada per un camió: “Aquest cop, desgraciadament, ha estat una víctima, però també es poden convertir en victimaris”, ha dit el ministre.

Què diu la normativa municipal?

A Barcelona, l’Ajuntament no preveu modificar la normativa perquè l’actual ja recull indicacions sobre aquest tipus de vehicles han de circular obligatòriament pel carril bici.