Rodalies Glòries
Foto: Vicente Zambrano González

Els trens de Rodalies i Regionals tornen a circular amb retard aquest dimarts, per segon dia consecutiu. El motiu, segons Renfe, és la vaga de zel encoberta dels maquinistes del sindicat SEMAF per reivindicar millores salarials. Les alteracions en el servei han començat a primera hora del matí, segons ha alertat Rodalies a través de Twitter.

Els retards afecten les línies de Rodalies R1, R2, R2 Sud, R2 Nord, R3, R4, R7, R8, Rg1, Rt2, R11, R12, R13, R14, R15, R16 i R17.

El SEMAF nega que sigui una vaga de zel

El sindicat de maquinistes (SEMAF), en canvi, nega que els treballadors estiguin fent una vaga de zel. Asseguren que es limiten a complir la normativa, que impedeix que circulin els trens amb grafits situats en llocs que en comprometen la seguretat. Renfe està obrint expedients disciplinaris als treballadors per la no prestació del servei.

Possibles aglomeracions

A conseqüència de la situació, Renfe alerta que es poden produir aglomeracions, ja que hi ha menys trens circulant. Segons la companyia, els maquinistes estan donant per “inútils” combois “que podrien circular amb total seguretat”. Per evitar suprimir freqüències, l’empresa ha explicat que s’ha reduït la capacitat de molts trens, que circulen amb menys vagons. Com que la demanda ha baixat a conseqüència de la pandèmia, Renfe calcula que podrà assumir tota la demanda però adverteix que hi haurà aglomeracions.

La companyia ferroviària ha remarcat que porta anys denunciant les conseqüències que els grafits tenen en els trens i ha defensat que habitualment es treuen de la circulació quan les pintades afecten elements de seguretat, com vidres de cabina o finestres d’emergència. Fonts de la l’empresa, però, s’han preguntat per què els maquinistes no donaven per inútil el mateix material a l’octubre, quan asseguren que les pintades eren les mateixes.