De la inversió total prevista en el pla, Adif n’aportarà 1.000 milions i Renfe, els 257 milions restants. A la xarxa de Barcelona es destinaran 400 milions d’euros. El pla s’executarà en un termini de tres anys i permetrà millorar el servei que es presta a 18 ciutats, entre les quals Barcelona, amb la finalitat de guanyar 22 milions de nous passatgers.

Foment, a través d’Adif i Renfe, destinarà la inversió a modernitzar els trens i les estacions, implantar sistemes de pagament més eficaços, millorar l’atenció al client, suprimir passos a nivell i optimitzar els sistemes d’informació als viatgers aplicant les noves tecnologies perquè disposin de dades del servei en temps real.

Malgrat que ha estat anunciada com la inversió més gran de la història, en els pressuposts generals de l’Estat de 2010 el Govern es va comprometre a invertir més de 5.000 milions d’euros per modernitzar la xarxa de Barcelona.

Santi Vila diu que és el moment “dels fets, no dels anuncis”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha afirmat que és el moment “dels fets i no dels anuncis” en relació amb la inversió anunciada per Foment. Ha recordat que “durant aquesta legislatura ja s’han subscrit molts acords i ara el que toca és complir i executar obres“.

Per això ha demanat que Foment comenci ja projectes com el tren llançadora a l’aeroport de Barcelona – el Prat, el desdoblament de la línia R3 de Rodalies o les obres “ja pactades” per remuntar el sistema de Rodalies a l’àrea de Barcelona. Vila ha recordat que el govern va obrir dimarts un expedient a Renfe pel mal funcionament del servei ferroviari.