La Generalitat aprovarà el decret llei per regular l’activitat dels vehicles de lloguer amb conductor el proper dimarts 29 de gener. Els usuaris de vehicles amb llicència VTC hauran de contractar els serveis amb 15 minuts d’antelació, com a mínim. A la vegada, s’habilitarà que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments de municipis grans puguin ampliar aquest termini. D’aquesta manera, a Barcelona s’ampliarà a una hora el termini per contractar un vehicle de lloguer amb conductor.
Calvet diu que la mesura és justa i proporcional i que l’objectiu de la Generalitat és regular els dos sectors per tal que convisquin a la ciutat. Durant les reunions mantingudes amb taxistes i representants de les VTC aquest dimarts a la tarda, han tingut en compte la “robustesa jurídica i proporcionalitat econòmica”. L’antelació en la contractació diferencia les VTC del servei del taxi. “No volem que les VTC facin de taxi”, ha sentenciat el conseller. Així mateix, el decret llei prohibeix la geolocalització dels vehicles de llicència VTC perquè significaria l’equiparació amb la immediatesa del taxi.
Autoritat Metropolitana del Taxi, Generalitat i Àrea Metropolitana de Barcelona han donat per bona aquesta proposta. Així mateix, el conseller Calvet ha dit que el govern català no vol anar en contra de cap empresa i que no han cedit a cap xantatge. “Si les empreses VTC pretenien que no reguléssim, s’han equivocat d’administració i de país”, ha dit.
Uber i Cabify amenacen de marxar, els taxistes faran assemblea
Uber i Cabify han amenaçat de deixar la ciutat davant de l’aprovació del decret per regular les VTC
. Expliquen que s’ha imposat la mesura i que “ha guanyat el taxi”. Consideren, així mateix, que la Generalitat ha cedit davant la pressió dels taxistes. Una acusació que el conseller Damià Calvet ha negat categòricament. Ha dit que “Barcelona és un bon negoci” i espera que les empreses de lloguer de vehicles amb conductor continuïn operant a la ciutat.
De la seva banda, els taxistes votaran la proposta en assemblea aquest dimecres al matí a les 11 h a la plaça de Catalunya. Segons el portaveu del sindicat Élite Taxi, Alberto Álvarez, cal que tots els membres del col·lectiu s’informin bé abans de quins són els detalls de la proposta perquè el resultat de la votació serà “una decisió vinculant i decisiva“.
Tarda de reunions i concentracions a Territori i Sostenibilitat
Tot plegat arriba després que el el conseller Damià Calvet s’hagi reunit tant amb els taxistes com amb representants dels conductors de VTC al Departament de Territori i Sostenibilitat aquest dimarts a la tarda.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Conflicte entre taxis i VTC: quantes llicències hi ha a Barcelona?” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/llicencies-taxi-vtc-barcelona-2019/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
Centenars de taxistes han donat suport als seus representants en el que ha estat el cinquè dia de vaga indefinida. S’han concentrat davant de l’edifici de l’avinguda de Josep Tarradellas davant d’un fort dispositiu policial. Davant d’aquesta mobilització, els representants dels conductors de VTC han entrat per una porta lateral per evitar la mobilització que els taxistes mantenen a la porta principal.
Precisament, el conseller de Territori i Sostenibilitat havia expressat aquest dimarts al matí la intenció de buscar punts d’entesa entre els taxistes i els conductors de VTC, un diàleg que Calvet ha condicionat a la retirada dels vehicles que ocupen carrers i a permetre el Mobile World Congress. Es tracta d’una preocupació estesa també entre els agents econòmics.