Foto: Albert Hernàndez (ACN)

(ACN) Renfe ha replicat al govern que el 92 % dels usuaris de Rodalies utilitzen el servei amb “absoluta normalitat”, després que la portaveu de l’executiu, Patrícia Plaja, hagi informat que l’any passat s’hi van registrar 22.500 incidències. La resta de trens, 278.000, argumenta que han ofert el servei amb normalitat, insisteix la companyia, que remarca que cada dia laborable opera 1.000 trens al dia, és a dir, uns 300.000 a l’any.

En un comunicat, Renfe recorda que actualment s’estan executant “importants obres” en tot l’àmbit de Rodalies que provoquen modificacions de servei i que la capacitat de recuperació davant d’una incidència sigui més lenta de l’habitual. L’operadora reitera que aquesta situació és “transitòria” i que a mitjà termini suposarà millores importants en el servei ja que la xarxa s’haurà modernitzat en el seu conjunt.

Renfe ja ha executat el 50 % del Pla de Rodalies previst fins al 2025

Concretament, Renfe apunta que des que es va iniciar el Pla de Rodalies el 2020, s’han executat 1.154 milions d’eurosla meitat del previst fins al 2025—, s’han reposat el 40 % dels actius previstos en el pla, s’està treballant en el corredor mediterrani i s’ha signat la compra d’un centenar de trens. D’altra banda, també destaca que s’està treballant en el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, s’ha dut a terme la nova configuració de Sants 4+4 i s’ha modificat el recorregut de vies a Sant Andreu.

Fora de Barcelona, explica que s’ha remodelat l’estació de Castelldefels; s’ha millorat l’accessibilitat a les de Mollet – Sant Fost, Molins de Rei i Vacarisses, entre d’altres; s’ha millorat la senyalització entre Terrassa i Manresa i es continua treballant en el desdoblament entre Prats i la Garriga de l’R3.

Creix un 20 % la demanda en cap de setmana

Quant a la recuperació de la demanda respecte a la pandèmia, Renfe assenyala que entre gener i agost el nombre de viatgers va ser del 99,4 % i afegeix que el govern no concreta quants usuaris no utilitzen Rodalies —un servei que de dilluns a divendres s’utilitza majoritàriament per motius laborals— perquè ara fan teletreball. En aquest sentit, afirma que els caps de setmana la demanda ha crescut un 20 % en comparació amb el 2019.