(Agències/Redacció) Renfe inaugura aquest divendres, 28 de juliol, el servei d’alta velocitat entre Madrid, Barcelona i Marsella, la segona ciutat més poblada de França, després d’estrenar fa dues setmanes la primera de les rutes internacionals entre Espanya i França, amb l’AVE entre Barcelona i Lió.
Quines parades farà?
El primer AVE sortirà a les 13.25 hores de l’estació de Puerta de Atocha, a Madrid, amb parada a Guadalajara, Saragossa, Camp de Tarragona, Barcelona Sants, Girona, Figueres-Vilafant (Girona), Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller-St-Roch, Nimes, Avinyó-TGV i Aix-en-Provence TGV i arribarà finalment a les 21.30 hores, gairebé vuit hores després, a Marsella-St. Charles. El següent objectiu de l’empresa pública espanyola serà arribar fins a París i competir com a operador de referència a les tres principals ciutats franceses (Lió és la tercera ciutat més poblada del país).
Arribar a París el 2024
Segons ha explicat el president de Renfe, Raül Blanco, la previsió és arribar a la capital francesa el 2024, coincidint amb els Jocs Olímpics. Renfe va posar a la venda el 21 de juny els bitllets per a l’AVE internacional amb una campanya de llançament que ha permès viatjar a 19 euros des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid i 29 euros per a la ruta completa, la connexió des de Marsella i Lió amb Espanya. Des d’aleshores, la companyia ha venut 70.000 bitllets per a aquestes rutes, més de la meitat, 40.000, per a la ruta a Marsella, que arrenca divendres.
A la tardor, la ruta Lió i Marsella funcionarà cada dia
El Barcelona-Lió té circulacions de divendres a dilluns i el Madrid-Barcelona-Marsella de divendres a diumenge, amb el sentit invers de dissabte a dilluns. Ja a la tardor, a Lió (al setembre) i a Marsella (octubre) funcionaran tots els dies de la setmana.