Renfe Lió

(ACN/Redacció) Renfe ha reprès la connexió d‘alta velocitat entre Barcelona i Lió aquest dijous amb un tren que ha sortit des de l’estació de Sants a les 8.22 hores. És el primer cop que un tren de l’operadora espanyola roda per territori francès en solitari i competint amb SNCF, amb qui va trencar la cooperació a finals de l’any passat. A bord, la majoria de viatgers eren turistes, però també aficionats al ferrocarril i maquinistes d’altres serveis de la companyia que no s’han volgut perdre aquest moment.

A partir del 28 de juliol, la companyia també oferirà el servei amb Marsella amb un tren que iniciarà el seu recorregut a Madrid-Atocha. A l’octubre, també ho passarà a fer diàriament fins arribar a les 28 circulacions setmanals entre Catalunya i les dues destinacions.

El president de Renfe, Raül Blanco, ha destacat que ja s’han venut 43.000 bitllets en tres setmanes per als trajectes a Lió i Madrid-Barcelona-Marsella, que entrarà en servei a finals de juliol. “Avui és un gran dia per al sector ferroviari i un gran dia per a Renfe”, s’ha felicitat Blanco en declaracions als mitjans de comunicació des de l’estació de Sants abans de la sortida del tren amb 240 viatgers a bord.

Segons el president de l’operadora, és la culminació de “molts anys d’esforços” del personal de la companyia i es dona compliment a les demandes d’una major connectivitat ferroviària entre Catalunya i França.

Viatjar a parades intermèdies

Alguns dels passatgers amb qui ha parlat l’ACN han aprofitat aquest primer viatge des de la capital catalana per anar a passar el dia en parades intermèdies. Joan Velázquez, veí de Barcelona, ha fet el trajecte fins a Perpinyà per passar-hi el dia amb la seva dona i els seus tres fills. “Els meus fills tenien moltes ganes d’agafar l’AVE i pel meu aniversari em van regalar els bitllets”, ha explicat. “Avui era el dia de la inauguració, vam mirar diferents opcions i vam agafar aquesta”, ha afegit.