Dos mesos després d’iniciar el tall de les línies R2 Nord i R11 de Rodalies al pas per la Sagrera, ja s’ha executat un 90 % de les obres, segons informa Adif. Els treballs han de permetre que aquestes línies passin per dins de la futura estació intermodal, i que també passin i s’aturin a la nova estació de Sant Andreu, que es posarà en marxa l’11 de desembre. L’actuació disposa d’inversió de més de 18 M €.
Durant aquestes setmanes, s’ha renovat gairebé tota la via en els 4,3 km de recorregut afectat per les obres. Només falta connectar el traçat nou amb les vies existents al Nus de la Trinitat i enllaçar-les amb les que surten de la nova estació de Sant Andreu. Per fer-ho possible, del 3 al 10 de desembre el tall de Rodalies s’ampliarà i els trens de l’R2 Nord i l’R11 acabaran el recorregut a Montcada i Reixac.
Vies cobertes al pont de Bac de Roda
Aquest cap de setmana ha culminat la cobertura de les vies a banda i banda del pont de Bac de Roda, unes tasques per les quals s’han col·locat 246 bigues de 26 m de longitud i 20 tones de pes cadascuna. Aquesta actuació ha soterrat no només les vies de l’R2 Nord i l’R11, sinó també les de l’R1, la línia de la costa, de manera que quan surtin de l’estació del Clot-Aragó no veuran la llum natural fins que superin la Sagrera.
El tall és manté fins al 10 de desembre
Tot i l’avanç de les obres, Adif manté el tall ferroviari fins al 10 de desembre, tal com estava previst. Un cop s’hagi completat la connexió del traçat amb les vies actuals al Nus de la Trinitat, es faran proves de fiabilitat, un simulacre d’emergència i la formació de maquinistes. Per tot plegat, l’R2 Nord i l’R11 passaran pel traçat nou (i s’aturaran a la nova estació de Sant Andreu) a partir de l’11 de desembre.