ALBERT CLOT, president de Clúster d'Eficiència Energètica "Podrem posar recàrregues a les vies públiques, podrem posar recàrregues als pàrquings públics, podrem fer moltes coses, però si no solucionem les recàrregues allí on dormen els vehicles no arrencarem el mercat del vehicle elèctric".

El CEEC vol canviar el reglament electrònic de baixa tensió que no preveu subministraments d’electricitat individuals en els aparcaments de les comunitats de veïns. Això vol dir que, si un usuari vol posar un punt de recàrrega a la seva plaça, ha de comptar amb el consentiment de tota la comunitat. A més, el consum que generi el seu vehicle es registrarà al rebut general de la comunitat d’on després l’haurà de descomptar. Pels experts, això suposa unes “barreres” de gestió gairebé insuperables.

Per aquestes raons, han fet arribar al ministre d’Indústria un estudi en què reclamen que es legalitzi la possibilitat d’establir places individualitzades i amb factura pròpia en els aparcaments comunitaris.