L'informe dels tècnics de la UNESCO i l'última carta del pèrit independent escollit per l'Audiència Nacional han donat ales a la pretensió de la plataforma AVE pel Litoral de frenar el túnel d'alta velocitat pel centre de la ciutat. La plataforma ha demanat ja a l'Audiència la suspensió de les obres. Una petició que se sustenta en els documents ja fets públics i en altres informes com el del doctor Joan Bassegoda, conservador vitalici de la càtedra Gaudí, que insta a eludir riscos. JOAN BASSEGODA, conservador vitalici de la Càtedra Gaudí "Mentre hi ha obres, hi ha vibracions, i quan acaben les obres, també. Això serà sempre així." La plataforma també ha consultat altres experts que al·leguen que el túnel pel centre tindrà un ús limitat i que només servirà per reduir la velocitat als trens. MARIANO RIBON, enginyer de camins "Ese tramo no será usado por nadie. La velocidad en la alta velocidad es indispensable." Des de la plataforma es confia plenament en l'expert escollit per l'Audiència Nacional, després que el Col·legi d'Enginyers de Camins de Madrid hagi demanat la seva recusació per una suposada "enemistat manifesta amb l'Adif", el gestor responsable del túnel. A l'espera de la resposta de l'Audiència Nacional, la plataforma AVE pel Litoral està convençuda que, aquest cop, les seves peticions s'escoltaran.