Catalunya s'ha situat dins el grup de països europeus amb menys víctimes mortals en accidents de trànsit per milió d'habitants. L'accidentalitat en 10 anys ha caigut de forma exponencial. Si l'any 2000 van morir a les carreteres gairebé 900 persones, aquesta xifra ha patit una davallada de més del 50% en deu anys, situant-se el 2009 en 411 els morts en accident de trànsit. Les dades milloren substancialment les previsions del mateix Servei Català de Trànsit. JOAN SAURA, conseller d'Interior "Xifres que, insisteixo, d'una banda són positives perquè l'evolució des del 2000 és sostinguda i positva, però també tenim un problema quan tenim 33.000 persones ferides. Per tant, ens queda molt per fer". Pel que fa al perfil, 2 de cada 10 víctimes en accident de trànsit van ser dones, i 8 de cada 10, homes. La franja d'edat amb més mortalitat va ser la de 15 a 34 anys, tot i que en l'última dècada, els morts d'aquesta edat han caigut un 63,3%. En zona interurbana, les col·lisions continuen sent els accidents que més morts causen seguits de les sortides de via. En canvi, en zona urbana, els atropellaments van ser la primera causa de mortalitat, seguits de molt a prop de les col·lisions. L'any passat hi van haver 3.546 atropellaments, 112 més que el 2008. La lluita contra el còctel que formen l'alcohol i la carretera segueix resistint-se. L'any passat, 1 de cada 3 conductors morts tenia presència d'alcohol, una xifra superior a la del 2008. Pel que fa als elements de seguretat passiva, l'ús del cinturó als vehicles i del casc a les motos supera el 94% tant en ciutat com en vies interurbanes.