RICARD RIOL, president del PTP "Hem de convèncer tots els usuaris del transport públic i de la ciutadania perquè pressioni, perquè l'alcalde té la sensació que la gent no vol el tramvia, tot i que és transport millor valorat a l'enquesta de mobilitat de l'ATM cada any. Nosaltres no treballem per cap batalla perduda i som molt perseverants. Alguns carrils bus ens ha costat entre 10 i 15 anys aconseguir-los, el tramvia haurà costat 20, però al final les coses cauen pel seu propi pes. Preguntem a la gent. El que no pot fer l'Ajuntament és agafar el projecte que han fet els comerciants, aplicar-lo íntegrament i no tenir en compte les necessitats metropolitanes de mobilitat. La xarxa ortogonal necessita molta freqüència per ser competitiva amb un bus de tota la vida. No ens podem conformar amb la velocitat mitjana actual del bus a Barcelona, que és de 13 km/h en les línies de la nova xarxa. Això voldrà dir tocar molts semàfors i ampliar els carrils bus, que actualment el de la Diagonal fa 2,80 m i l'autobús pràcticament no hi entra. Els carrils bus haurien de tenir entre 3 i 3,5 m.

Ricard Riol ha dit a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’ que la unió del tramvia per la Diagonal caurà pel seu propi pes i s’acabarà fent en un futur. Riol ha criticat la posició del govern municipal que tot just fa uns dies van enterrar-ne la connexió amb els suports del PP i Unitat per Barcelona. El president de Promoció del Transport Públic ha deixat constància del valor i el creixement que té aquest servei a Europa i ha denunciat que aquí la percepció que es té del tramvia és d’un transport “antiquat”. Durant l’entrevista, Riol ha insistit en la idea que el tramvia només es pot connectar per aquesta via i ha descartat qualsevol altra opció.

“La implementació de la nova xarxa de bus és lenta”

Riol ha assegurat que la nova xarxa ortogonal és una bona mesura per millorar el transport públic, tot i que té alguns peròs. Per exemple, que els busos són lents ja que circulen a 13 km/h. Per guanyar més velocitat proposa que es retoqui la freqüència semafòrica i que s’ampliï l’amplada dels carrils de l’autobús fins als 3 o 3,5 metres. A més també ha alertat de la lentitud en què s’està implementant aquest servei que genera “alguns problemes a certs barris”.