Riol ha estat crític amb la gestió d’Adif sobre la xarxa de Rodalies que “és inestable i no s’aguanta”, després de la incidència que s’ha produït aquest dijous al Centre de Control, que ha causat retards d’una hora al llarg del matí. Segons Riol, una de les solucions per renovar el servei i posar fi a les avaries “constants” seria posposar l’obra del tren llançadora que ha d’unir l’aeroport amb la ciutat en tres anys i centrar els esforços en la millora de Rodalies. De fet, la setmana passada el Ministeri de Foment va anunciar una inversió per a la connexió ràpida entre el centre de Barcelona i l’aeroport del Prat de 220 milions d’euros. Segons Riol, el tren llançadora suposarà no només congestionar més el servei de Rodalies, sinó “enterrar” abans que entri en funcionament l’L9 del metro, que al febrer unirà Zona Universitària amb l’aeroport. Promoció del Transport Públic planteja utilitzar els 220 milions de € en la millora de la senyalització dels túnels ferroviaris de Barcelona, ampliar les andanes d’Arc de Triomf i de l’estació de l’aeroport, entre d’altres.
Recuperar el pla dels 4.000 M €
El president de la PTP diu que la proposta ideal és complir el Pla de Rodalies 2008-2015 que va aprovar l’anterior ministre del PSOE, José Blanco, i que suposava una inversió de 4.000 milions de € en la xarxa de Rodalies Catalunya. La inversió mai no es va executar totalment i la inversió va ser poc més del 10%. A principis de mes Foment va anunciar una injecció de 400 milions d’euros per tal d’actualitzar el sistema de Rodalies de Barcelona.