patinet transport públic

Portar el patinet elèctric al transport públic estarà prohibit a partir de l’1 de febrer. Els diferents operadors de bus, metro, tramvia, Rodalies i Ferrocarrils han adaptat els seus respectius reglaments per incloure la prohibició i han acordat a través d’una comissió la data a partir de la qual entrarà en vigor. Es tracta d’un veto temporal, de sis mesos, impulsat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) mentre es resol la seguretat d’aquests vehicles de mobilitat personal, les bateries dels quals són altament inflamables.

Les denúncies que formulin els equips d’intervenció dels operadors de transport públic, per incompliment de la prohibició de transportar patinets i monocicles elèctrics als vehicles i instal·lacions una vegada passada la barrera tarifària, comportaran una sanció de 200 euros.

L’ATM elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés al transport públic

Durant aquest període de sis mesos l’ATM elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal. Aquest treball es desenvoluparà amb la col·laboració dels diversos agents interessats en la seguretat del sistema de transport: operadors, bombers, instituts de seguretat de vehicles i altres.

També durant aquest període s’impulsarà l’habilitació de places d’aparcament de patinets a les estacions ferroviàries i intercanviadors de bus. Així, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha anunciat l’adaptació del Bicibox per als patinets elèctrics i així mateix s’impulsarà que els aparcaments d’enllaç ofereixin aquesta prestació.

El detonant, l’incendi d’un patinet als Ferrocarrils

L’ATM va instar al desembre el conjunt d’operadors del transport públic a revisar el seus reglaments i adaptar-los a la prohibició de dur patinets elèctrics. La decisió es va produir dies després que un patinet provoqués un incendi en un vagó dels Ferrocarrils. Arran del foc, tres persones en van resultar ferides.

De fet, fa temps que s’analitza la seguretat dels vehicles elèctrics de mobilitat personal perquè s’incendien amb facilitat. Els Bombers, a més, alerten que “no hi ha un mètode eficaç per extingir-los”. El problema és que les bateries elèctriques generen una reacció en cadena que no s’apaga amb els mètodes tradicionals, com ruixant amb una mànega d’aigua o amb escuma. El cas és que darrerament s’han produït nombrosos incendis provocats per les bateries dels vehicles elèctrics, tant en domicilis particulars com també en punts de recàrrega situats als baixos dels edificis.