Adrià Ramírez, president de l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), ha explicat al ‘bàsics’ que considera que el veto al patinet elèctric al transport públic ha estat una mesura “dràstica” i “desproporcionada” i que “s’ha legislat a cop d’escàndol”. Tot i que la PTP aposta per garantir la seguretat, apunta que prohibir els vehicles de mobilitat personal per un incident aïllat “és com si es prohibissin els cotxes per un accident”. Per aquesta raó, Ramírez creu que seria més adient estudiar un veto només en hores punta o reservar un vagó específic per a aquest tipus de ginys.

La reacció arriba després que avui l’Autoritat del Transport Metropolità ha anunciat que temporalment no es podrà pujar el patinet elèctric al bus, al metro, al tramvia, als ferrocarrils i a Rodalies. Tot plegat arran de l’incendi que un patinet va provocar en un vagó dels ferrocarrils de la línia Llobregat en què tres persones van resultar ferides. Es tracta d’una mesura temporal, mentre no es troba la manera de garantir que és segur viatjar amb els patinets.

“Hi haurà molta gent que no sabrà què fer a partir d’ara”

Segons la PTP el perfil d’usuari que combina el patinet elèctric i el transport públic és gent que l’utilitza per anar als estudis o a la feina, sobretot rendes baixes, i que el necessita perquè després de desplaçar-se en tren o ferrocarrils encara ha de cobrir un trajecte “d’un quilòmetre o dos fins a zones industrials o poc fàcils de caminar”. I per això, Ramírez afirma que amb la prohibició del patinet “no s’han tingut en compte totes les conseqüències” i que “hi haurà molta gent que no sabrà que fer a partir d’ara”.

La PTP no creu que el preu del transport sigui determinant

Sobre la congelació de les tarifes del transport públic anunciada per l’Autoritat del Transport Metropolità, la PTP afirma que el fet que el transport tingui un preu baix no és determinant perquè els ciutadans l’utilitzin, sinó que són més rellevants “factors com la comoditat o les bones connexions”. En canvi, la plataforma creu que seria més adient dedicar els diners de la rebaixa de tarifes a millorar el servei i a bonificar les tarifes socials que afecten col·lectius com els joves i la gent gran. I alerta que dependre dels pressupostos públics podria fer que en un futur s’empitjorés el servei amb menys vehicles i menys personal.

La demanda de transport a la Diagonal justifica el Tramvia

Per últim, la PTP ha valorat la unió del tramvia per la Diagonal que en els darrers dies ha estat qüestionada pel candidat de Junts, Xavier Trias. Per l’associació “és el debat que s’ha abordat de manera menys científica. Estem a favor de la unió perquè a la Diagonal hi ha un volum de demanda que la justifica. La solució no és més metro ni bus”.