Quan comença la B-23 i acaba la Diagonal resulta impossible caminar pels vorals com a la resta de l'avinguda. L'autopista és avui una frontera que talla pel mig Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí. El projecte conjunt amb Barcelona vol fer de la B-23 una via urbana com la Diagonal, on es pugui anar a peu o en bicicleta pels laterals. Uns usos que, en alguns llocs, es faran per sobre l'autopista, que quedarà coberta. En el tram més proper a Barcelona és on hi ha el disseny més ambiciós. Els arquitectes han previst soterrar el pont de la ronda de Dalt per donar continuïtat a la Diagonal. ENRIC BATLLE, arquitecte "És una obra complexa, però creiem que és factible i recuperaria la imatge d'una avinguda que passa i se salvaria la muralla que avui significa la ronda de Dalt." Es tracta, però, d'un projecte a llarg termini, encara sense calendari ni pressupost. Els qualtre alcaldes implicats han signat avui un acord que posarà en marxa estudis per fer el projecte definitiu. Un primer pas per donar forma al que ara veuen com un somni. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Quan tu mires tot això dius, ostres, això són projectes que impressionen, que té un cost elevat, però a la vida o comences o no fas les coses." La B-23 és avui propietat del Ministeri de Foment, amb el qual els alcaldes asseguren que ja s'hi han reunit i hi han vist predisposició a cedir-ne la titularitat. Un fet imprescidible perquè aquest projecte tiri endavant algun dia.

La intenció del projecte és urbanitzar els cinc quilòmetres de l’autopista B-23 i connectar-la amb l’avinguda Diagonal. De moment, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha encarregat la redacció dels estudis necessaris per poder tirar endavant aquesta iniciativa que, per la seva complexitat, s’haurà de desenvolupar per fases. Es tracta d’un projecte “a molt llarg termini”, que encara no té calendari ni pressupost. El primer pas és demanar la titularitat de la B-23 a Foment, una condició indispensable per poder iniciar les obres.

L’acord l’han signat els quatre alcaldes implicats en aquest  projecte, és a dir, el de Barcelona, Xavier Trias, l’alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, i el de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà. Per Trias, es tracta de “projectes que impressionen, que tenen un cost elevat”, però que són possibles si es tenen clars els objectius. Per Poveda la voluntat dels alcaldes és clara i va més enllà d’una fotografia. “Avui posem la directa perquè el projecte comenci a caminar”, ha afirmat. Els quatre alcaldes han parlat de “somni compartit”.

Per Albert Batlle, arquitecte del projecte, l’actuació que es farà a la Diagonal permetrà “recuperar la imatge de la Barcelona de 1950”, quan l’avinguda passava per sobre i seguia la mateixa pendent del Parc de Cervantes. Batlle reconeix que “és una obra complexa però factible” i que permetria salvar la “muralla” que actualment representa la ronda de Dalt i, a més a més, obrirà la porta “amb el temps” a poder arribar fins al riu Llobregat caminant pel lateral.