ISABEL RIBAS, ICV-EUiA "Abans que el govern digui, perquè ja ho estan dient, que la Diagonal és un passeig intel·ligent després el passeig de Gràcia i que s'ha generat un altre espai públic d'excel·lència; tinguin la bondat de trobar solució a un problema que han generat vostès mateixos que és el de les parades d'autobús" JOAQUIM FORN, tinent d'alcalde de Mobilitat "Hi ha coses que eren millorables, les que s'han pogut millorar s'han millorat i encara així, en el transcurs d'aquests dies quan es vegi com està funcionant i quan es vagi veient si sorgeixen nous problemes s'aniran retocant aquestes coses. Hi ha qüestions que només es veuen en el moment en què entra en funcionament".

La Comissió de Mobilitat ha aprovat, per unanimitat, una proposta d’Iniciativa per resoldre els problemes d’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda a les parades d’autobús del tram de la Diagonal que va de la plaça de Francesc Macià al passeig de Gràcia. ICV-EUiA, que ho veu un “nyap”, ha denunciat que la reforma ha deixat un espai insuficient per a les persones que van en cadira de rodes i el govern s’ha defensat argumentant que ja s’han començat a implantar millores.

La regidora d’ICV-EUiA, Isabel Ribas, ha qualificat de “nyap” el disseny de les marquesines d’autobús de l’avinguda i ha denunciat que la reforma de la Diagonal s’ha fet per respondre a grups d’interès i no ha donat resposta als usos quotidians de les persones. Ribas ha denunciat que l’espai de les parades fan només un metre quan hi ha un arbre, un fet que el fa “totalment insuficient per a les persones que esperen l’autobús” i que s’agreuja si la persona que utilitza el transport públic va en cadira de rodes. Segons Ribas no es tracta d’un exercici “d’excel·lència”, com apunta el govern, i ha demanat solucions.

El tinent d’alcalde de Seguretat, Joaquim Forn, s’ha defensat de les acusacions i ha dit que hi ha molts ciutadans que van a passejar per la via després de la reforma, un aspecte que no respon a “cap interès concret”. Forn ha explicat que “hi ha qüestions que només es veuen en el moment en què les obres entren en funcionament” i ha informat que després de fer una auditoria de les obres s’han dut a terme mesures de millora com la retirada de cinc arbres per facilitar l’encotxament o la instal·lació de proteccions als escocells dels arbres per augmentar la superfície.

La regidora Ribas ha respost que és evident que hi ha hagut una millora de l’avinguda, “no era gens difícil” ha dit, però ha afegit que “ la reforma no s’ha fet en benefici del transport públic” i “tinc els meus dubtes que beneficiï els ciclistes”.

El govern i la resta de grups han votat favorablement a la proposició dels ecosocialistes. Pilar Díaz, regidora del PSC, ha criticat que la reforma de la Diagonal s’ha fet “en detriment de les persones que tenim mobilitat reduïda” i el pitjor de tot, ha dit, és que “ens hem gastat 16 M €”. Díaz considera que el disseny de les parades s’ha fet “d’esquenes al col·lectiu” i ha exigit que es prenguin mesures perquè “en hora punta això és horrorós”. A més, Díaz ha alertat que no hi ha encaminadors per a les persones invidents i ha reclamat que es faci pública l’auditoria de l’obra.

Per la seva banda, Òscar Ramírez, regidor del Partit Popular, també s’ha mostrat partidari de “garantir la mobilitat universal” i ha afirmat que s’han de posar en marxa les “mesures per garantir l’encotxament i desencotxament” a la via. Des d’Unitat per Barcelona, el regidor Joan Laporta s’ha preguntat com es resoldrà el problema, tenint en compte que “és un espai força estret” que no deixa lloc per una persona amb cadira de rodes i una altra dempeus.