La Línia 30 d'autobús deixarà de circular entre la plaça d'Espanya i Sarrià. És una de les conseqüències de la incorporació de la nova xarxa ortogonal de bus, que pretén augmentar-ne la velocitat comercial amb itineraris més rectes. Aquest mes de juliol s'està reordenant la circulació en diferents carrers de les Corts per implantar-hi la nova línia que connectarà Sants i Sarrià. L'afectació recau en les línies 30, 43 i 78, que han deixat de circular pel carrer de l'Equador en sentit ascendent i a partir d'ara circulen per Nicaragua. En aquest carrer també s'hi han instal·lat dues noves parades que encara no estan enllestides, fet que confon els usuaris. ÁUREA VALENZUELA "Posen cartells però el que passa és que és una mica de trasbals perquè fins que no ens acostumem... Trobo que si ho han fet és per millorar la circulació." MARIA ISABEL MARTÍNEZ "Està explicado fatal, porque yo me he quedado allí hasta que he visto el autobús de lejos que venía por esta calle." La V7 és una de les cinc línies que es posaran en marxa a l'octubre. Tindrà un recorregut de gairebé nou quilòmetres i mig i serà més curta que l'actual Línia 30. Això suposarà que el viatger s'estalviï prop de 15 minuts de trajecte. JUAN CABIDO "La idea, al menos, en la parte que yo utilizo me parece buena, es más lógica, De alguna manera, se optimiza el recorrido." Dins la reordenació dels carrers de la zona, aquesta setmana també s'està treballant al carrer de l'Equador, que a partir de diumenge passarà a ser de sentit descendent. Us ho ha explicat des de les Corts, Patrícia Álvarez.

Aquest dimarts s’anul·len les dues parades d’autobús de les línies 30, 43 i 78 del carrer de l’Equador i es traslladaran a Nicaragua. La primera parada serà a l’altura dels Jardins de Màlaga i la segona en la intersecció amb el carrer del Montnegre. A partir d’aquí, el 43 continuarà per la travessera de les Corts i el 30 i 78 giraran a la dreta per incorporar-se al carrer d’Entença.

La reordenació s’ha fet amb l’objectiu de dissenyar un itinerari el més recte i curt possible entre la plaça d’Espanya i Sarrià per la futura línia vertical V7, amb la qual s’espera estalviar al menys 14 minuts d’anada i tornada.

Són els primers canvis de cara a la implantació de la nova xarxa d’autobusos de Barcelona que començarà a funcionar a l’octubre.