A partir de demà aquests autobusos començaran a circular pels carrers de Barcelona, substituiran els vehicles de dièsel més contaminants. 35 funcionen amb gas natural i 25 són híbrids. Uns vehicles que converteixen la flota de TMB en la més neta d'Europa. La novetat que més directament notaran els ciutadans és la reducció a la meitat del soroll i l'eliminació dels fums que provoquen els actuals vehicles de diesel quan arranquen motors a les parades La compra i la reconversió d'alguns autobusos per convertir-los en híbrids ha costat 25 milions d'euros, una xifra que, com recordava l'alcalde, assumeix TMB. I un cost que en part es recupera amb l'estalvi que suposa fer servir energies més netes que no pas el gasoil. L'aposta per fer que els vehicles compleixin les normatives ambientals més restrictives té a veure amb l'aposta que es fa pel bus. Si fem les coses ben fetes, una part del futur del transport públic de la nostra ciutat es diu autobús, evidentment buscant aquestes formes que permetin la contaminació mínima De fet 24 d'aquests nous autobusos s'incorporaran a l'octubre a la nova xarxa ortogonal.

Alguns d’aquests nous autobusos formaran part de la nova xarxa ortogonal d’autobús de la ciutat, que s’estrenarà a l’octubre.

La compra dels nous autobusos suposa una inversió de 25 milions d’euros. Segons l’Ajuntament, tots els vehicles de TMB compleixen les normatives més estrictes d’emissions de gasos i partícules. Després de substituir els vehicles dièsel per híbrids i gas, s’ha aconseguit ser la segona flota més neta d’Europa, ja que el 100% dels autobusos de Barcelona compleixen la categoria ambiental Euro 4, Euro 5 o superior. Només dues ciutats angleses tenen més híbrids que Barcelona.

Amb aquesta incorporació, TMB ja té 411 autobusos de gas natural i 55 d’híbrids. A més de ser més nets, els nous vehicles tant els elèctrics com els que funcionen amb gas redueixen a la meitat el soroll dels dièsel i eviten els fums, sobretot a les parades quan apaguen i engeguen motors.