Després de la pujada històrica del gener en els preus del transport públic, ara els usuaris hauran de patir-ne una altra d'imminent a causa de l'increment de l'IVA. En espera de més concrecions en l'augment, el conseller Recorder ja ha anunciat què suposarà per als viatgers. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Els usuaris del sistema de transport públic integrat pagaran 10,7 milions d'euros més que no ens els quedarem per reduir dèficit ni per millorar infraestructures, sinó que aniran directament a les arques de l'Estat." La situació tampoc no és gaire esperançadora en l'àmbit de les infraestructures. El nou pla director fins a 2020 torna a prioritzar obres necessàries com la connexió ferroviària a l'aeroport. També preveu la unió de tramvies i l'acabament de la Línia 9, amb el tram central inclòs. Ara bé, el finançament de les actuacions no està assegurat. "Aquest és un pla realista però hi ha elements que no tenim garantits. En aquests moments, no podem garantir el finançament de la línia 9, però confiem que s'esdevindran canvis pressupostaris amb l'economia global." Amb un pressupost de més de 13.700 milions d'euros, un 16,5% menys que el pla anterior, la Generalitat hi aporta més de set milions i mig, mentre que l'Estat n'hi aporta amb prou feines sis. El pla també inclou projectes als ferrocarrils com el perllongament de la línia Llobregat-Anoia, que unirà la plaça d'Espanya amb l'estació de Gràcia.

L’increment del bitllet comportarà que l’Estat ingressi 10,7 milions d’euros més. Diners que, segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, no es quedaran a Catalunya per “reduir dèficits o millorar el sistema, sinó que aniran directament a les arques de l’Estat”. Recoder hi ha afegit que s’intentarà que l’increment sigui “raonable”. Ho ha explicat en la presentació del nou Pla director d’infraestructures, pla que fixa el full de ruta fins a 2020 en matèria d’infraestructures.

Una de les prioritats serà la connexió amb l’aeroport. Segons el titular de Territori, un aeroport “de cinc estrelles” ha d’estar ben connectat amb la ciutat i, per tant, la penetració de Rodalies a l’aeroport és una actuació prioritària. Recoder també ha situat en primera línia el tram central de l’L9.

L’Autoritat del Transport Metropolità ha presentat aquest divendres el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020. El PDI comprèn cinc programes d’actuació, entre els quals hi ha l’ampliació de la xarxa ferroviària (metro i FGC) i de tramvia. Una altra de les obres a executar durant el proper període és el perllongament de la Línia 4 a Sagrera Meridiana i els perllongaments de la L3 pels dos extrems, fins a Trinitat Vella i Esplugues respectivament.

Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat, la primera actuació prevista és el perllongament de la línia Llobregat-Anoia al centre de la ciutat, unint l’estació de plaça d’Espanya amb l’estació de Gràcia.

El nou PDI també incorpora la penetració al centre de Barcelona i la unió del Trambaix i el Trambesòs com la proposta tramviària més destacada.