Cues que pugen les escales fins gairebé a tocar el vestíbul. Per transportar diàriament els 8.000 passatgers previstos s'han habilitat sis combois per tren, el doble que normalment. L'entrada a les andanes s'ha dividit en dues cues a cada lateral, mentre que els que sortien dels ferrocarrils ho han fet per les màquines centrals. ENRIC TICÓ, president de FGC "Tenim treballant en aquests moments unes 50 persones i quan veiem que una de les cues es carrega més ja ho anem desviant cap a una altre." "Ara fa dos minuts que estic esperant. La cua és bastant llarga, hi ha bastanta gent i espero agafar el proper tren aviat." "Ahora estoy esperando para los trenes en los ferrocarriles, hay una cola muy larga... bueno, parece que ahora se está moviendo." A l'exterior, els busos llançadora també esperaven a l'avinguda de la Reina Maria Cristina per anar a la cita. SARA LÓPEZ / TXELL FERNÁNDEZ "Un cop s'arriba al recinte firal de Gran Via ha estat l'hora de posar a prova la gran novetat d'aquest any, els dos ponts que connecten la parada dels ferrocarrils i el pàrquing de la plaça d'Europa amb l'entrada al recinte." Amb l'ajuda dels informadors, la gent s'ha distribuït entre els ponts i els passos de vianants. Just aquí és on arriben els taxis, que disposen de dos carrils exclusius per desencotxar passatgers. "Hem portat molta gent." "Tenim poc espai per deixar als clients." Unes primeres hores sense incidències fins que a mig matí la Gran Via ha quedat tallada en direcció a Hospitalet. Una manifestació de la Guàrdia Urbana per reclamar que se'ls millorin les condicions de seguretat ha paralitzat el trànsit i ha afectat els que aleshores es dirigien al recinte firal.
En el primer dia del Mobile World Congress els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya no donaven l’abast per absorbir el volum de congressistes, i això que s’havia reforçat el servei amb més combois.
A partir de les 19 h els congressistes han sortit en massa del recinte firal però una hora abans ja n’hi havia molts que feien cua per agafar un taxi. L’espera per a molts participants en el congrés ha superat els 40 minuts.
Els que han preferit el transport públic han abandonat el recinte firal a peu. Ho han fet pels nous ponts habilitats per al congrés, però la majoria han optat per esperar el semàfor i travessar pel pas de vianants. Als busos, plens a vessar, i els ferrocarrils, tot i que se n’ha reforçat el servei durant tot el dia, la situació ha estat de col·lapse. Més de 20 minuts d’espera per agafar el tren.
I el trànsit viari també se n’ha vist afectat sobretot la Gran Via, que és l’eix que absorbeix la majoria dels vehicles que surten del Mobile.
Primeres hores del MWC intenses per al transport
Al matí, la majoria dels assistents al Mobile World Congress han arribat a primera hora i, per tant, no han notat els talls del trànsit per la manifestació de la Guàrdia Urbana que ha tallat la Gran Via.
Als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya és on més gent s’ha congregat per arribar al MWC. El punt neuràlgic ha estat l’estació de la plaça d’Espanya, on s’han format cues davant les màquines d’entrada que arribaven gairebé fins al vestíbul superior. Els FGC preveuen que transportaran 8.000 persones a diari durant el Mobile i, per facilitar la mobilitat, els trens disposen de sis combois cadascun, el doble que normalment.
Quant al servei d’autobusos, l’organització del congrés ha habilitat dos busos llançadora que van des de la plaça d’Espanya al recinte firal. La freqüència de pas és aproximadament de cada tres minuts, similar al metro. Per la seva banda, els taxis també han tingut més feina de l’habitual. Això sí, els carrils habilitats per desencotxar i encotxar passatgers han funcionat amb normalitat, tot i que alguns conductors s’han queixat que no hi ha espai suficient.
Finalment, els ponts han servit per canalitzar l’afluència de gent provinent dels ferrocarrils i el pàrquing de la plaça d’Europa. Amb l’ajuda dels informadors, els assistents han anat dirigint-se a la Fira, mentre la Guàrdia Urbana s’encarregava de regular el trànsit de cotxes i vianants.