patinet elèctric transport públic

Aquest dimecres, 1 de febrer, ha entrat en vigor la prohibició de pujar patinets elèctrics al transport públic. Es tracta d’un veto temporal de sis mesos com a mesura preventiva de cara a la seguretat, després de l’explosió d’un patinet elèctric en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Això inclou metro, autobús, trens de Renfe, FGC i tots els mitjans de transport públic que no siguin serveis de transport escolar ni serveis discrecionals, els quals en queden exempts.

Es recorda que la prohibició s’aplica exclusivament a patinets i monocicles elèctrics i queda permès l’accés al transport públic amb bicicletes elèctriques i altres vehicles de mobilitat personal (VMP). Pel que fa als patinets que poden assolir velocitats de més de 25 km/h, no són considerats VMP sinó ciclomotors, raó per la qual ja estava prohibit el seu accés al transport públic abans de la prohibició.

L’incompliment de la prohibició temporal comportarà una sanció de 200 euros.

La proposta de regulació sobre l’accés dels VMP al transport públic, en preparació

Durant aquest període de prohibició de sis mesos, s’elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, que minimitzi riscos de trobar-se amb situacions com la d’una explosió o incendi.

Aquest treball es desenvoluparà de forma consensuada mitjançant una taula d’experts, amb la col·laboració dels diversos agents interessats en la seguretat del sistema de transport: operadors, administracions, bombers, fabricants, tècnics i també les entitats que aglutinen els usuaris d’aquests vehicles elèctrics.

Aparcaments intermodals a prop del transport públic

Per als usuaris que optin per deixar el seu vehicle a l’entorn dels accessos del transport públic, es garanteix la presència d’aparcaments a la gran majoria d’estacions, habilitats també per a patinets elèctrics. En aquelles on s’ha detectat manca de places, hi ha el compromís conjunt de les administracions, els operadors i els ajuntaments de, a curt termini, habilitar-ne, sigui en format Bicibox, Bicitancats o bé les anomenades “U invertides” de ferro ancorades a terra.