L’Associació de Promoció del Transport Públic no troba coherent la prohibició dels patinets i les bicicletes elèctriques al transport públic que està estudiant l’Autoritat del Transport Metropolità, després de l’incendi que va provocar un patinet dijous passat en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat i ha destapat ‘La Vanguardia’.

En una entrevista al ‘bàsics’ de betevé, Georgina Montesinos, secretària de la PTP, ha dit que “a llarg termini la prohibició de l’ús del vehicle que és sostenible no és coherent”, i que des del seu punt de vista és “millor que es prenguin altres tipus de mesures”, com per exemple “investigar els motius dels incendis de bateries abans de fer una prohibició”.

A més, l’associació considera que aquest veto seria contraproduent perquè “si es prohibeixen els patinets i les bicicletes elèctriques a bord del tren és possible que hi hagi gent, sobretot els que els utilitzen per fer les connexions, que retorni al vehicle privat”

Londres ja els ha prohibit

Del veto als vehicles elèctrics al transport públic hi ha el precedent de Londres. A principis de novembre de l’any 2021 es va incendiar un patinet en un tren de Londres, i ja hi havia hagut incidents similars anteriorment també en autobusos. L’operador de transport de Londres va decidir prohibir-ne l’accés al desembre de l’any passat. A Barcelona, TMB, Renfe, Ferrocarrils i TRAM tenen criteris diferents pel que fa a l’accés de bicicletes i patinets a l’interior dels vagons i combois, sovint subjectes a l’ocupació.