Els patinets elèctrics poden circular a un màxim de 25 km/h, una velocitat establerta per la DGT que obliga a vendre els vehicles amb un limitador per impedir que vagin més de pressa. Tot i això, un de cada sis usuaris (16 %) reconeix que han trucat el patinet per anar a més velocitat. Molts ho fan a casa seva, seguint tutorials de Youtube o articles que es poden trobar fàcilment a internet, però també hi ha qui busca un taller de reparació que els ho faci.

Al taller Repararpatineteelectrico.com, del Camp de l’Arpa del Clot, asseguren que reben clients cada dia que els ho demanen. Ells, segons expliquen, s’hi neguen. Només en modifiquen la potència en casos molt concrets, mantenint la limitació de velocitat dels 25 km/h. “Molts usuaris ho intenten fer a casa i acaben bloquejant-ne el software, és una incidència en què ens trobem molt sovint”, explica Javier Robles, gerent del negoci.

Patinets sense límits: “Trucar-los pot cremar-ne la bateria o el motor”
Modificar la configuració de fàbrica d’un patinet pot portar al límit els seus components mecànics
Un patinet manipulat a casa ha quedat bloquejat i ja no s’engega

Si aconsegueixen eliminar la limitació de velocitat, afegeix Robles, “moltes vegades s’espatllen parts electròniques del patinet, com la bateria, la centraleta o el motor perquè l’estàs forçant a anar a una velocitat pel qual no està dissenyat”. En aquest taller concret fan modificacions de la potència de l’aparell si pel pes de l’usuari al vehicle li falta força a les pujades, concreta el gerent.

Moltes vegades s’espatllen parts electròniques del patinet, com la bateria, la centraleta o el motor perquè l’estàs forçant a anar a una velocitat pel qual no està dissenyat”
Javier Robles, gerent de taller de reparació de patinets

VMP per a circuits

Als tallers de reparació de patinets cada vegada es troben més vehicles de mobilitat personal (VMP) que superen de llarg la limitació dels 25 km/h. Són il·legals per circular per ciutat però poden fer-se servir en circuits privats. Alguns arriben en pocs segons a velocitats de 70 km/h. De fet, la DGT no els considera patinets, perquè supera els 25 quilòmetres per hora.

Hi ha VMP que arriben fàcilment a velocitats de 70 Km/h

El nombre de patinets a la ciutat creix “exponencialment”

La percepció de Robles és que el nombre de patinets a la ciutat de Barcelona està creixent “exponencialment”. Cada vegada tenen més feina a reparar-ne. Considera que el preu de la gasolina, els canvis d’hàbits fruit de la pandèmia i la seva practicitat, ha fet que cada vegada més persones optin per aquest tipus de mobilitat.