Un estudi del RACC xifra en un 16 % el percentatge de patinets trucats que circulen per Barcelona. Són vehicles comprats amb els paràmetres de fàbrica estàndard però que l’usuari modifica perquè puguin arribar a més velocitat, o tinguin més potència o més velocitat en l’accelerada inicial. Alguns usuaris, però, se’n penedeixen després de rebre un escarment: “Ens en porten de trucats al taller perquè han rebut una multa de la Urbana i volen restablir-ne la configuració inicial”, explica Javier Robles, propietari del taller Repararpatineteelectrico.com.

El cert és que fer canvis en el sistema operatiu d’un patinet elèctric és relativament fàcil: internet és ple de tutorials i també hi ha youtubers que s’hi dediquen. Però fer modificacions pot tenir conseqüències per als vehicles (a més de posar en risc la seguretat de l’usuari): “Estàs forçant el patinet a treballar a una potència per a la qual no ha estat dissenyat i pots cremar-ne algun component, com la bateria o el motor”.

Al taller reben una vintena de patinets per reparar al dia i alguns són d’usuaris que demanen modificacions en les limitacions originals del vehicle. “Nosaltres mai no n’apugem la velocitat, però sí que podem fer canvis en la potència als usuaris que ens ho demanen perquè, per exemple, el seu patinet no va prou bé a les pujades o no és capaç de moure el pes de l’usuari”, diu Robles.