Des d'aquesta nit els cotxes ja no poden circular pel tronc central de la Gran via entre els carrers de los Castilejos i Padilla sentit Llobregat. La circulació d'entrada a la ciutat, però, ha estat fluida tot el matí. De fet molts conductors NO han notat els canvis, i la major densitat s'ha registrat al cantó mar, on els canvis es notaran a partir de demà. "Anava a agafar la dreta per anar a la Meridiana i tant és pel lateral que pel mig, per tant, no he notat cap canvi jo." Aquesta nit es farà la mateixa operació al sentit Besòs, per tant els vehicles que circulin per sortir de la ciutat pel tronc central de la Gran via es desplaçaran al lateral costat mar. A peu de carrer, informadors per explicar els canvis als vianants. Les voreres al tram afectat s'han reduït considerablement, per encabir-hi els nous carrils i els desviaments. "Yo creo que perjudica a todos los locales que hay aquí porque es mucho más estrecho." "Hay apenas un metro, alguien se queda al lado del semáforo, pasa alguien y le da un empujón con un carro y cae en la calle, lo vemos bastante peligroso." CARLES CHICO, cap del Departament de Coordinació d'Obres "Hem reduit l'amplada voreres però a partir del 7 de març en que tornarem a desplaçar una mica el trànsit anirem a una amplada de tres metres." Entre els més perjudicats, els ciclistes que s'han quedat sense carril bici a la plaça de les Glòries. S'hi han previst itineraris alternatius, però molts es queixen que els cartells no són gaire visibles. "O no està bien señalizado, o no lo he visto." "Caminos alternativos, no los encontramos, una prueba es que todos venimos por aquí." El motiu de tots aquests canvis és la construcció de les rampes d'accés al túnel per on passarà soterrada la Gran Via.

El trànsit motoritzat no s’ha vist gaire afectat per la desviació dels tres carrils de la Gran Via en sentit Llobregat al final de la plaça de les Glòries, a l’altura del carrer de Los Castillejos. De fet, la circulació ha estat molt fluïda durant tot el matí de dissabte i molts conductors ni se n’han adonat. Tal com preveia Carles Chico, cap del Departament de Coordinació d’Obres de l’Ajuntament, l’afectació ha estat “molt reduïda” perquè el trànsit només s’ha desplaçat, però no s’ha restringit.

Les cues s’han concentrat, com de costum, en sentit contrari. Hi ha hagut retencions a la Gran Via per sortir de la ciutat abans de la plaça de les Glòries, que han arribat a col·lapsar els carrers que la creuen en aquest tram: Lepant, Padilla i Los Castillejos. La circulació en sentit Besòs no es començarà a desviar fins a aquesta nit de dissabte pels nous carrils laterals habilitats per creuar la plaça pel cantó mar.

Tots aquests carrils provisionals per al trànsit motoritzat s’han menjat els carrils bici i bona part de les voreres, que en alguns punts han quedat reduïdes a un metre. Carles Chico adverteix que les voreres recuperaran una amplada de tres metres a partir del 7 de març. A peu de carrer, un equip d’informadors estan explicant i repartint als vianants fullets informatius de tots aquests canvis.

Entre els més perjudicats per aquesta nova fase de les obres de Glòries hi ha els ciclistes, que s’han quedat sense carril bici. S’hi han previst itineraris alternatius pels carrers del volant, però molts es queixen que els cartells que els indiquen no són gaire visibles.

En aquesta nova fase de reforma de la plaça de les Glòries, es construiran les rampes d’accés al túnel per on passarà soterrada la Gran Via, des del cantó Llobregat. A banda de rebaixar-hi el terreny, l’actuació servirà per col·locar les pantalles laterals de formigó i les bigues, així com per construir la llosa de pas del carrer de Los Castillejos, mentre els operaris continuen treballant sota terra.