L’aplicació NTaxi, que se suma a les desenes que hi ha en el sector, comparteix la filosofia de l’economia col·laborativa plantejada per projectes com Uber o BlaBlaCar, però amb una diferència essencial: els conductors disposen de llicència de taxistes i treballen amb els papers en regla: “Tenim totes les assegurances corresponents del vehicle, també en àmbit civil, i passem totes les revisions d’ITV necessàries”, assenyala Eduardo Guía, un dels impulsors.

La proposta, ideada per tres taxistes barcelonins, sorgeix de la necessitat de treure el sector de la crisi, lluitar contra l’intrusisme i atreure nous clients. Els creadors remarquen que un dels seus punts forts són els trajectes entre Barcelona i les ciutats de l’àrea metropolitana com Esplugues de Llobregat, Molins de Rei o Sant Cugat. “És important que l’usuari vegi que no li surt a compte venir a Barcelona amb cotxe propi per fer una gestió de dues hores”, tant pels embussos com pel cost que li pot suposar el pàrquing, remarca Guía. Els creadors també assenyalen que compartir taxi comença a sortir a compte en els trajectes llargs, aquells que tenen un cost superior als 10 o 15 euros. A més de l’estalvi econòmic, destaquen també l’impacte en la millora del medi ambient.

L’aplicació, disponible per a iOS Android, s’ha posat en marxa aquest mes a Barcelona i té l’objectiu d’estendre’s per tot Espanya i arribar, també, a Europa. El sector del taxi l’ha rebut amb els braços oberts i ara es vol fer un lloc entre el públic: ja hi ha uns 130 vehicles que la utilitzen i en dues setmanes se n’han registrat més de 400 descàrregues.