TMB preveu que a finals de maig es comencin a posar en marxa els primer trens nous de l’L1 i l’L3. Els combois substituiran els que circulen fins ara en aquestes dues línies i permetran eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro. En total són 50 trens que s’estan fabricant a la planta d’Alstom, a Santa Perpètua. La comanda, que té un import de més de 318 milions d’euros, suposa la compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB.

Està previst que el primer tren a l’L3 comenci a entrar en servei a finals de maig i, a l’L1, a finals de juny. De fet, Alstom ja té un tren llest per lliurar a TMB i començar a fer proves de circulació. A partir d’aquí, s’entregaran dos trens cada mes a cadascuna de les línies.

Es retiren tots els trens amb amiant

La incorporació progressiva d’aquests combois permetrà eliminar 48 trens de les sèries més antigues del parc mòbil del metro i afegir-ne dos més per ampliar la flota de l’L3. D’aquesta manera, s’eliminaran tots els combois que encara tenien amiant. TMB ha explicat que els trens antics es desvallestaran i que únicament es guardarà el vehicle amb el motor i dos vagons més com a part del patrimoni del metro.

Trens més sostenibles i més accessibles

Els trens que s’estan acabant de fabricar tenen una estructura més lleugera i un baix consum energètic. Seran més accessibles que els actuals, amb passadissos i portes més amples, i la porta d’accés als vagons serà vermella per fora per fer-la més visible. A més, hi haurà quatre espais per a cadires de rodes sensoritzats, i les portes més properes s’obriran de forma automàtica a totes les estacions. També s’incorpora il·luminació 100 % de LED, sistemes d’informació i càmeres de videoviglància en temps real, disponibilitat de ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils (ara només en té l’L2), i renovació del 99 % de les partícules d’aire.