No entraran en funcionament fins a la tardor, però aquestes marques ja demostren que el canvi de senyalització dels nous recorreguts de busos està en marxa. La segona fase de la nova xarxa servirà per sumar cinc línies més a les ja existents. En seran tres de verticals i dues d'horitzontals equivalents a l'H8, l'H10, l'H16, la V3 i la V17 i que substituiran les actuals 15, 43, 44, 72 i 28. Amb aquesta nova fase, estaran en funcionament 10 de les 28 línies previstes. Les obres que ja s'han enllestit les trobem al tram de l'avinguda de Josep Tarradellas amb la plaça de Francesc Macià i les que encara estan a mig fer, a la Zona Franca, que continuaran fins al 9 d'agost i serviran per introduir un nou carril bus en les dues direccions. Els que a partir de dilluns hauran d'estar atents a possibles afectacions de circulació són els veïns del carrer de la Indústria. La setmana que ve començaran les obres de millora del tram d'aquest carrer entre el passeig de Maragall i el carrer de Las Navas de Tolosa, on s'afegirà un nou carril bus, el que ocuparà l'autobús H8. Encara, però, quedaran trams per condicionar, entre els quals hi ha els del carrer de Sant Antoni Maria Claret i del carrer de València, que es duran a terme durant la resta del mes d'agost i part de setembre.

L’Ajuntament de Barcelona ha aprofitat els mesos d’estiu, en els quals baixa el trànsit a la ciutat, per preparar els carrils que ocuparan els autobusos que formen part de la nova xarxa i així afectar el menys possible a la circulació urbana. Des de finals de juliol a principis de setembre es duen a termes les tasques de millora a almenys cinc punts de la ciutat: el tram de l’avinguda Josep Tarradellas entre la plaça Francesc Macià i l’avinguda Sarrià, que ja està acabada;  el passeig de la Zona Franca entre la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer de Motors, en obres fins el 9 d’agost; el carrer d’Indústria entre el passeig Maragall i el carrer de Navas de Tolosa, que comença dilluns 5 d’agost fins el dia 7; el tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret de passeig Maragall a l’avinguda Meridiana, del 7 al 16 d’agost; i l’11 d’agost començaran a la secció del carrer de València entre el carrer de Calàbria i el carrer de Vilamarí.

Un total de 10 línies

A la tardor passada ja es van implantar cinc línies noves, l’H12, l’H6, la D20, la V21 i la V7. Enguany s’introdueixen l’H8 de Collblanc a La Maquinista, l’H10 de Collblanc a Sant Adrià/Badalona, l’H16 de Paral·lel a Diagonal Mar, la V3 de la Zona Franca a Sarrià i la V17 del Port Vell al Carmel. Aquestes línies faran que desapareguin altres, com les actuals 15, 43, 44, 72 i 28.

En total, aquest any quedaran ja en funcionament 10 de les 28 línies previstes, amb la qual cosa la malla de línies d’autobús interconnectades que ha de cobrir la ciutat serà ja una realitat.

La nova xarxa

El projecte que s’implanta per fases pretén crear una xarxa ortogonal d’autobusos basada en uns nous recorreguts més rectes i directes per tal de facilitar la llegibilitat per part dels usuaris i les usuàries i, sobretot, disminuir el temps de trajecte. Les 28 línies que conformaran la xarxa estan distribuïdes amb 17 de verticals (aliniació mar-muntanya), vuit horitzontals (de Llobregat a Besòs) i tres diagonals, cadascuna identificada amb una lletra i color determinat: V (verd), H (blau) i D (lila).