A les instal·lacions del Triangle Ferroviari de TMB hi ha arribat aquest dimecres un nou tren del metro, que s’incorporarà a la Línia 4 i que reforçarà el servei. Començarà a circular amb passatgers a partir de la segona quinzena de desembre i a principis de l’any que ve un altre d’igual s’incorporarà a la mateixa línia groga. TMB ha adquirit 12 trens en total per incrementar la flota de les línies més utilitzades, com l’L1, L3, L4 i L5. Amb l’arribada dels trens nous s’incrementarà la flota en un 8,5 %.
La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha explicat que la incorporació dels nous trens servirà per ampliar el servei i no per renovar la flota de combois més antics que estan afectats per l’amiant. Per aquests casos, TMB va anunciar fa uns mesos que havia encarregat 42 trens a l’empresa Alstom per substituir els trens més antics de les línies 1 i 3 de metro.
Els combois han arribat en camió i s’han vist per la Meridiana
Aquest dimecres han arribat els primers dos vehicles del tren. Ho han fet per carretera des del centre industrial d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda fins a Barcelona. Dijous arribaran els altres tres combois que falten. A les cotxeres del metro s’acoblaran els cinc vehicles i es faran les proves necessàries abans que comenci a circular.
Actualment la flota de les línies convencionals està formada per 142 trens.
Més freqüència de pas
Quan finalitzi la incorporació dels 12 trens, la freqüència de pas millorarà de forma esglaonada entre el 2020 i el 2021, per sota dels tres minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels tres minuts i mig a les línies 2 i 4.