Adif ha aprovat la licitació del contracte d’obres per a la construcció de la nova estació ferroviària de Sant Andreu Comtal. Segons ha informat el Ministeri de Foment, el pressupost de la licitació és de 8.118.920 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució estimat és d’11 mesos. El projecte preveu l’execució dels accessos a l’estació, el vestíbul i les connexions amb les andanes, així com la urbanització de l’entorn.

La licitació de les obres permet donar empenta al projecte de reforma de l’estació, aturat des de fa anys després que es detectessin suposades irregularitats. Aquest estiu, l’Ajuntament ja va anunciar que desencallava el projecte, rescindint el contracte amb l’antiga constructora per poder tornar a licitar les obres.

Una estació a dos nivells

La nova estació de Sant Andreu Comtal estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu – la Sagrera. Tindrà dos nivells: un sobre la llosa que cobreix les vies, on se situarà l’edifici de viatgers (amb una superfície de 696,33 metres quadrats) i un altre nivell inferior, on estaran les andanes. L’accés a la futura estació es farà des de l’antiga passera, que es rehabilitarà, i també des del Parc de La Maquinista.

L’edifici principal tindrà una estructura de vidre, protegida per un xapa ondulada, i gairebé 700 metres quadrats de superfície. El vestíbul disposarà d’espais per a taquilles i màquines d’autovenda.

Escales mecàniques i ascensors

I serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors —a més d’escales fixes. Així es donarà resposta a les queixes de veïns i usuaris que fa temps denunciaven el mal estat de l’estació. De forma provisional, a finals del 2017 s’hi van instal·lar dos ascensors perquè l’única opció per accedir a les vies era pujar i baixar escales.

L’estació està dissenyada en corba amb quatre vies i dues andanes centrals, per on passaran trens de Rodalies i regionals. Segons Foment, les andanes tindran una amplada variable, d’entre set i 10 metres, i una longitud de 210 metres.