Aquest carril bici ja existia en el tram del carrer d’Àlaba que va des de l’avinguda d’Icària fins al carrer de Ramon Turró. També en la prolongació del carrer fins a la ronda del Litoral, que duu el nom de Frederic Mompou, entre el carrer de Salvador Espriu i l’avinguda d’Icària. Ara el carril s’allargarà fins a l’avinguda Meridiana.

El carrer d’Àlaba uneix la Vila Olímpica amb la Llacuna del Poblenou. El nou tram del carril bici i la prolongació pel carrer de Cartagena configurarà un enllaç important entre la Sagrada Família i els barris del voltant del Poblenou.

Dos metres de carril bici

El nou carril bici que es començarà a pintar els propers dies és bidireccional i fa un metre d’ample per cada sentit de circulació. L’actual carril d’aparcament no feia dos metres, així que la construcció del carril bici obliga a fer més estrets els carrils de circulació de cotxes. Sobre l’asfalt s’instal·laran unes peces que el segregaran de la resta de la via. També s’hi col·loquen nous semàfors i senyals, a més de dur-hi a terme les petites obres civils necessàries per superar qualsevol obstacle.

Les bicicletes circularan per un carril que fins ara estava destinat a l’aparcament i que ara desapareix. En altres zones del Poblenou amb més densitat de població, els veïns han expressat les seves queixes pel fet de perdre places d’aparcament d’àrea verda i l’Ajuntament estudia habilitar alguns espais alternatius per compensar-ho.

Aquest nou carril bici forma part del Pla d’ampliació de la xarxa ciclista que l’Ajuntament ha engegat aquest mes de desembre. En total, durant els propers mesos es crearan més de 17 quilòmetres de carrils bici, alguns dels quals uniran en línia recta trams fins ara inconnexos. L’objectiu és facilitar l’ús de la bicicleta i reduir el trànsit de vehicles privats motoritzats. Segons el Pla de mobilitat urbana, els desplaçaments diaris en bicicleta a Barcelona representaven l’1,5% del total i l’objectiu és doblar aquest percentatge el 2018.