ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, president del Grup Municipal del PP "El 41% dels 23 km de la xarxa de carril bus de Barcelona tenen una amplada de 4,10 metres. Per tant, seria un bon moment per aplicar, en aquests carrils, que ja existeixen amb la màxima amplada, aquest carril de bus, taxi i moto com a prova pilot."

Els populars ja han fet arribar al govern municipal diverses propostes en els darrers mesos. Una n’és que les motos puguin circular pels carrils de bus i taxi, una promesa electoral històrica de Xavier Trias que finalment no s’ha complert.

El Grup Municipal del PP creu que aquesta mesura ajudaria a disminuir la sinistralitat entre els motoristes sense afectar la velocitat del transport públic. Per això demana que es faci una prova pilot habilitant els carrils bus del tram central de la Gran Via per a motos.

Decàleg a favor de les motos de la ciutat

Per garantir la seguretat dels més de 300.000 motoristes que circulen per la ciutat, el PP proposa un reguitzell de mesures. A més d’obrir la circulació del carril de bus i taxi també a les motos, el grup popular reclama l’adaptació de la barrera de seguretat amb el faldó protector per motocicletes. També demana la millora de la pavimentació dels carrers de la ciutat per evitar accidents de motoristes i un nou pla d’aparcaments per a vehicles de dues rodes. De les mesures que ja s’han implementat, el PP valora positivament les zones avançades per a motos, unes zones que segons els populars milloren la seguretat dels motoristes.