Després d’una setmana negra, les cues a la zona de facturació eren aquest matí les esperables un dimecres de principis del mes de juliol i no hi havia tampoc les aglomeracions de gent que s’han produït els darrers dies a les zones d’atenció al client. Entre els factors que expliquen el retorn d’avui a la normalitat, destaca el final de la vaga dels controladors aeris francesos, a les sis del matí d’aquest dimecres. Vueling reconeix, però, que aquesta protesta encara continuarà, amb algunes afectacions, durant 48 hores.

També s’ha notat l’aplicació del pla de contingència que el Ministeri de Foment ha exigit a l’empresa per garantir el servei durant aquest estiu, i que ha implicat la posada en servei de vuit avions més, quatre dels quals operen des de l’aeroport barceloní. Vueling també ha reforçat el personal i el sindicat SEPLA ha anunciat que els pilots cediran hores extres fins que tot torni a ser com abans.

A més d’aquest increment d’efectius i una previsió detallada d’avions, pilots i personal necessaris per absorbir tota la demanda fins al setembre, l’aerolínia també s’ha compromès a cancel·lar els vols amb antelació. De moment, aquest dimecres preveu operar tots els vols amb sortida o arribada a Barcelona, tot i que una quarantena han patit retards.

La Comissió Europea “no té massa a dir” sobre el caos de Vueling dels darrers dies. En resposta a les denúncies que li han fet arribar alguns eurodiputats catalans, la portaveu comunitària de Transports, Anna-Kaisa Itkonen, assegura que estan seguint la situació però que la responsabilitat de fer complir els drets dels passatgers “correspon als estats membres” i no a la CE.