Des del dissabte 2 d’agost, l’L1 del metro no ha circulat entre les estacions d’Avinguda del Carrilet i Hospital de Bellvitge. El motiu eren unes obres de millora que s’estaven fent just al final de la línia, a la cua de maniobres que hi ha més enllà de la darrera estació. Els treballs, de gran envergadura, recomanaven deixar lliure de circulació tant l’estació d’Hospital de Bellvitge com la de Bellvitge. I no n’hi havia prou amb les hores de tancament nocturn del servei. Per això, TMB va optar per suspendre la circulació de metro fins a Avinguda del Carrilet durant 28 dies d’aquest mes d’agost, en què hi ha menys volum de passatgers que la resta de l’any, i cobrir aquest tram amb un servei alternatiu d’autobusos.

Les obres han consistit a substituir el sistema pel qual els combois canvien de carril a la cua de la línia, després de l’estació d’Hospital de Bellvitge. Fins ara ho feien amb dues diagonals i ara faran servir un aparell de via del tipus “bretelle” (escapament doble, en forma d’X) que facilitarà les maniobres dels trens en tots dos sentits al final de la línia. També s’han renovat altres elements de la infraestructura de via i s’ha millorat el drenatge d’aigües en aquesta cua de maniobres.