L’ i2e és un dels primers autobusos 100% elèctrics que es fabriquen a Europa i, de fet, ja n’hi ha un altre en funcionament a Sant Sebastià, al País Basc. Segons l’empresa, el fet que sigui elèctric contribueix a reduir 88 tonelades de CO2 a l’atmosfera i suposa un estalvi de 33.000 litres de combustible.

L’automòbil està propulsat per un motor de 230 kw i té una autonomia d’entre 200 i 250 km gràcies a les bateries de sodi-níquel que es carreguen durant la nit a les cotxeres del Triangle. Precisament, el grup Irizar ha decidit provar-lo durant l’agost per analitzar quin efecte té el sistema de climatització a l’autonomia del vehicle a l’estiu. Durant les proves, el vehicle s’avaluarà des de tots els punts de vista, tenint en compte que està sotmès a les mateixes exigències de 16 hores diàries de funcionament que la resta d’autobusos. Per això s’analitzarà la resposta en recorreguts de pendent, amb molt passatge o amb parades freqüents. Aquestes proves es fan en paral·lel amb les de l’autobús elèctric K9 del fabricant xinès BYD, que està circulació des del febrer d’aquest any.

De moment l’autobús cobreix el trajecte de la línia 20, que va des de l’estació marítima a la plaça Congrés, però es preveu que properament s’ampliï a altres rutes. El bus està rotulat com la resta de vehicles de la flota de TMB amb la diferència que, en la inscripció lateral, està indicat que és elèctric. A l’octubre està previst que arribi un altre vehicle del grup basc Irizar i els dos automòbils circularan fins a l’abril de 2017. L’acord de compra i cessió dels autobusos es va fer efectiva al juliol d’aquest any.

Barcelona és la primera de les vuit ciutats europees on es posa en marxa el projecte ZeUS (sistemes d’autobusos urbans d’emissions zero), impulsat per l’Associació Internacional de Transport públic (UITP) i subvencionat per la Unió Europea.