Foto: Alex Quezada

El Departament de Territori ha licitat per més de 66 M € les obres de renovació del sistema de senyalització i control de l’L4 de metro per modernitzar-lo. Entre altres millores, s’hi introduiran funcionalitats que permetran incorporar la conducció automàtica, per si funciona sense conductor en un futur.

L’actuació permetrà també incrementar la velocitat comercial i, de retruc, possibilita un augment de l’oferta de l’L4, que actualment és d’una vintena de trens en hora punta. A més, el sistema serà més fiable, ja que segons explica la Generalitat, hi haurà eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències. I, en cas d’avaria, es podrà habilitar serveis parcials.

Els treballs s’allargaran cinc anys

Per fer-ho possible es treballarà a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques dels equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. També s’instal·laran quatre aparells de via a l’entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i la Pau, per millorar l’operativitat de la línia.

L’obra tindrà una durada de cinc anys i s’anirà posant en servei progressivament al llarg dels 16,5 quilòmetres de recorregut. Amb tot plegat, s’equipararà l’L4 a la resta de línies convencionals de metro.