La privatització de l'Aeroport del Prat va ser una de les últimes decisions del Govern Zapatero. Ahir, però, la nova ministra de Foment va cancel·lar el concurs de licitació, i conseqüentment, va posar en suspens el paper del futur Consell Rector de l'Aeroport. Aquest òrgan, l'encarregat de vigilar de prop l'empresa privada que gestionaria la instal·lació, comptaria amb nou membres, cinc dels quals proposats per la Generalitat, l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana. Pel govern municipal, la participació de Barcelona a l'aeroport és fonamental per garantir-ne la competitivitat. SÒNIA RECASENS, segona tinent d'alcalde "Jo vull recordar que Barcelona té garantida per llei la participació en aquelles infraestructures que són competencia de l'Estat però que afecten directament la ciutat de Barcelona. I entre aquestes, n'hi ha una que es clau per a nosaltres, l'Aeroport de Barcelona. Per tant, una manera de garantir que l'Aeroport del Prat serà competitiu i que podrà competir en igualtat de condicions envers la resta d'aeroports és poder participar d'aquesta gestió." Des de la Generalitat, no es veu tan fonamental la privatització de l'Aeroport, sinó una gestió liderada des de Catalunya. FRANCESC HOMS, portaveu del govern El Ministeri de Foment aposta per un xarxa d'aeroports cohesionada que pugui competir a escala internacional i no entre si.