LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "La voluntat que l'aeroport del Prat tingui una gestió singularitzada i que la societat catalana tingui la capacitat de decisió sobre aquesta infraestructura és una qüestió que es posarà sobre la taula com un tema prioritari del govern de la Generalitat."

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, s’ha reunit aquest dijous amb els integrants del grup de treball d’infraestructures per analitzar la situació i futur de l’aeroport de Barcelona, després que Foment anunciés dilluns que en cancel·lava la privatització. El govern de la Generalitat ha refermat la seva ofensiva per gestionar de manera individualitzada l’aeroport del Prat.

Amb l’anunci de la suspensió de la privatització, anunciat pel Ministeri de Foment el passat 23 de gener, queda a l’aire el projecte que pretenia Catalunya de convertir-lo en un autèntic aeroport de connexió. Per aquest motiu, el Govern ha convocat el “lobby” d’infraestructures GTI-4 amb l’objectiu de defensar el futur del Prat.

El “lobby” està format pels màxims representants de la Cambra de Comerç de Barcelona, la patronal Foment del Treball, el Cercle d’Economia i la Fundació RACC.

L’objectiu del Govern és mobilitzar la societat civil catalana per reclamar una gestió individualitzada i, asseguren, dur a terme una ofensiva amb les entitats que van participar a l’acte multitudinari en defensa del Prat el 2007.