La convivència amb aquestes tanques podria durar més del previst. El govern alentirà les obres de les línies 9 i 10 per reduir el dèficit públic i, tot i la confiança en què els terminis s'acabaran complint, qui en podria pagar els plats trencats és el tram central de la línia, de Zona Universitària al Guinardó. Aquesta part és una de les que encara queda per perforar dels prop de 50 quilòmetres de les línies 9 i 10. Als dos extrems hi ha dues tuneladores. Una, la de la plaça de les Havaneres, avança cap al Guinardó. L'altra, a la Zona Universitària, tot just va arribar fa dues setmanes i ara s'està canviant el capçal. Les obres no s'aturaran, però per complir amb la retallada de 250 milions aquest any, la pauta d'execució serà més lenta. Encara hi ha una tercera tuneladora, la de la Zona Franca, aturada per motius tècnics i que, segons el govern, es posarà en marxa molt aviat. Una de les ajudes per contrarestar el cost i, en aquest cas, la lentitud en l'execució de l'obra, és donar entrada al capital privat. Aquesta ja va ser una solució adoptada el 2008 en dos trams de la línia i més recentment per a les estacions d'un tercer. La mateixa sortida s'escollirà ara també per al tram central. I tot per ajudar a mantenir calendaris. Els extrems de Badalona i Santa Coloma ja inaugurats arribaran aquest estiu a la Sagrera. Al llarg de 2012 haurien d'entrar en servei els trams des del Gornal fins a l'aeroport i la Zona Franca. Tota la línia hauria de ser realitat, el 2014.