Trobar la segona caixa negra de l'A320 era un dels objectius prioritaris per tal de resoldre'n els últims dubtes. Ahir es va localitzar enterrada al lloc de l'accident i, tot i el mal estat en què es va trobar, l'anàlisi ha confirmat la intenció del copilot, Andreas Lubitz, d'estavellar l'avió de forma voluntària. Aquesta caixa és la que enregistra els aspectes tècnics del vol, com la posició de l'avió, la velocitat o la trajectòria. La primera lectura que n'han fet els investigadors ha permès saber que Lubitz va recórrer al pilot automàtic per iniciar el descens i que, posteriorment, el va modificar en diverses ocasions per augmentar la velocitat de l'aparell. Ahir, en roda de premsa, el fiscal de Marsella encarregat de la investigació ja va avançar que estaven quasi segurs de la intenció que tenia el copilot. BRICE ROBIN, fiscal de Marsella "Pensem amb quasi total seguretat que en diverses ocasions va haver d'actuar per limitar l'alarma d'excés de velocitat, almenys dos cops. Per tant és una acció voluntària, en els últims moments del vol que va portar l'avió cap a la muntanya." També s'han conegut noves proves sobre la situació mental que patia el copilot. Segons les dades que s'han pogut extreure dels seus ordinadors, Andreas Lubitz, el dia abans de l'accident, havia estat buscant informació per Internet sobre mètodes de com suïcidar-se, així com sobre el funcionament de les portes de les cabines de vol.

Trobar la segona caixa negra de l’A320 era un dels objectius prioritaris per tal de resoldre’n els últims dubtes. Ahir es va localitzar al lloc de l’accident. Estava enterrada, a causa del fort impacte, i ennegrida, segurament per l’exposició al foc. Malgrat el mal estat en què es va trobar, l’anàlisi ha confirmat la intenció del copilot, Andreas Lubitz, d’estavellar l’avió de forma voluntària. Aquesta caixa és la que enregistra els aspectes tècnics del vol, com la posició de l’avió, la velocitat o la trajectòria. Ahir, en roda de premsa, el fiscal de Marsella encarregat de la investigació ja va avançar que estaven quasi segurs de la intenció que tenia Lubitz d’estavellar l’aparell.

També s’han conegut noves proves sobre la situació mental que patia el copilot. Segons les dades que s’han pogut extreure dels ordinadors de Lubitz, el dia abans de l’accident havia estat buscant informació per Internet sobre mètodes de com suïcidar-se, així com sobre el funcionament de les portes de les cabines de vol.