Accions com aquesta seran obligatòries per a tothom. Els menors de 18 anys que viatgin en bicicleta per zones urbanes hauran de circular amb casc a partir de l'any vinent. Això és el que diu la nova llei de Seguretat Vial, una mesura, però, que no convenç tothom. FREDERIC CLIMENT "No cal posar tantes obligatorietats. La gent adulta, quin vol posar-se el cas que se'l posi i qui no se'l vulgui posar que no se'l posi." JASIN SANTAMARIA "És una bona idea pel podres nens que normalment són els que més pateixen caigudes." DAVID ACEITUNO "Creo que es más importante la seguridad vial pero en cualquier caso con el casco también es bastante importante." ESPERANZA TEURO "El problema no es de edad, si tiene 18 años o 8, es que el casco es una medida de seguridad, de prevención." EUGENIO JAUREGUI "Sembla que estem anant cap enrera elloc de cap endavant, que els petits portin casc val, però la gent que té una mica de seny jo crec que hauria de ser una mica criteri de cadascú." Per ara els adults en queden exclosos. Tema que queda pendent i que es debatrà després de l'estiu a la Comissió de Seguretat viària.

El ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, ha explicat que només caldrà que es cometi una infracció perquè es pugui sotmetre els vianants als tests de detecció de drogues i alcohol. Per fer aquestes proves ja no caldrà que els vianants hagin estat víctimes o partícips d’un sinistre.

El projecte de reforma augmenta la severitat de les multes per conduir begut, que passen dels 500 euros actuals als 1.000. La mateixa xifra s’aplicarà a les persones que condueixen drogades. La nova llei no preveu variacions en les taxes màximes d’alcohol -0,25 mil·ligrams d’alcohol per litre d’aire aspirat per a la gran majoria de conductors i 0,15 mil·lígrams per als conductors novells i per al transport de mercaderies i vehicles especials-. Els punts retirats al carnet de conduir no variaran.

Casc obligatori per als ciclistes menors d’edat

La reforma regula també l’ús del casc a la ciutat per als ciclistes, que serà obligatori per als menors d’edat. En el cas dels adults, l’ús quedarà pendent de les conclusions de la Comissió de Seguretat Vial del Congrés, que encetarà un debat amb experts abans de prendre una decisió.

Aquest text deixarà també pendent l’augment del límit de velocitat a 130 quilòmetres per hora en diversos trams d’autovies i autopistes, i rebaixar-lo a les carreteres convencionals i carrers d’algunes ciutats.